Onderwerp:

ego's in de bonsai wereld 11 jaren 9 maanden geleden #10912

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
vanavond wat discussie gehad met <iemand> op de bonsaicafé.be forums..

ik weet wel dat hij/zij een "bekende" naam is.. maar als zo iemand zich enkel bezighoudt met het kleineren van beginners is het toch laag..

jammer dat er zo'n zelfverklaarde "experts" zijn.. die denken dat, omdat ze kennis hebben, dat ze over alles ivm bonsai mogen oordelen en hun mogen gedragen alsof ze de hobby hebben uitgevonden.. weet ik meteen weer waarom ik liever op dit forum zit..
omdat hier meer LIEFHEBBERS zijn... en geen pro's..
voor zo'n pro is het werk van een liefhebber nooit goed genoeg.. vooral al omdat wij niet kunnen/willen werken aan bomen en yamadori's van enkele duizenden euro's en ons liever bezighouden met het volledig opkweken vanaf bv een startplantje of zaailingen..

als zo iemand dan zegt "ga wat met je zaad spelen en kom binnen 20 jaar eens terug als je zoveel ervaring hebt als ik" dan vind ik dat maar een vreemd en egocentrisch antwoord van een zogenaamd persoon die volgens eigen zeggen "belgië op de kaart heeft helpen zetten qua bonsai".. en zen kennis wil delen met iedereen..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kevofski
Laast bewerkt: Post by Oscar.
Discussie gesloten.

Re: ego's in de bonsai wereld 11 jaren 9 maanden geleden #10913

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
hoe makkelijk.. mij bannen ze dan maar van hun forum, terwijl mr <naam> verwijten maakt naar mijn opvoeding en me marginaal noemt..

ach ja.. veel leer je daar toch niet aangezien ze beginners toch enkel afbreken..
Laast bewerkt: Post by Oscar.
Discussie gesloten.

Re: ego's in de bonsai wereld 11 jaren 9 maanden geleden #10917

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Moderator opmerking
Ik heb de naam verwijderd Alex; ik kan me je frustratie best voorstellen, maar dit is niet de plek om een persoon van een ander forum bij naam en toenaam zwart te maken.

Dit forum topic heb ik niet gesloten omdat e.e.a. best mag worden besproken. Worden er echter personen bijgehaald (bij naam of bij omschrijving) dan sluit ik het topic. Dit forum is juist zo leuk omdat iedereen van het positieve uitgaat, best een compliment aan jullie allemaal overigens ;)
Laast bewerkt: Post by Oscar.
Discussie gesloten.

Re: ego's in de bonsai wereld 11 jaren 9 maanden geleden #10920

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het zal altijd zo zijn dat je mensen tegenkomt die veel meer ervaring hebben dan anderen. En ervaring leidt ook vaak tot oogkleppen: Het niet willen/kunnen erkennen dat iedereen klein begint met bepaalde zaken, en hier ook beginners{fouten} maakt. Dat kan wel bot overkomen ja.

Aan de andere kant kan ik uit ervaring vertelllen dat het ook hinderlijk kan zijn OM als je zelf enige kennis in een gebied hebt opgedaan, en dit ook internationaal erkent wordt, terecht gewezen wordt door iemand die net voor de eerste keer van het onderwerp gehoord heeft.

Ongetwijfeld zijn er door beide personen dingen gezegd die wat minder ideaal zijn. Het gevolg is dat posts verwijderd worden. En als ik zo de regels van die fora bekijk kan een persoonlijk beledigen leiden tot uitsluiten van het forum. Helaas voor jou is het zo dat een forum beter trekt als je de grote namen aan boord weet te houden. Immers, dat leidt tot kennis die niet veel mensen hebben. Dat betekent dat de bekendere artiest minder snel een bam zal krijgen.

Als je wel gewoon deel wilt blijven nemen aan het forum zou ik gewoon contact opnemen met de beheerder. Aangeven dat je te ver bent gegaan, en je in het vervolg goed zal gedragen. [Dit betekent overigens niet dat je dat zelf moet vinden!].

Komt vast goed.

Groet,

Jelle.
Discussie gesloten.

Re: ego's in de bonsai wereld 11 jaren 9 maanden geleden #10924

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
ach ja.. heb de persoon in kwestie reeds gecontacteerd om even te zeggen dat ik misschien 1 of 2 woorden beter niet had gezegd maar dat ik verder toch bij men standpunt blijft dat ervaring niet mag leiden tot arrogantie.. voor de rest zien we wel.. :p
Discussie gesloten.

Re: ego's in de bonsai wereld 11 jaren 9 maanden geleden #10930

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
Oscar, als je wil mag je deze topic gerust weghalen hoor.. wil niet dat het overkomt alsof ik men gal wil spuwen en wil geen negatieve dingen meer.. Bonsai is een positieve en kalmerende hobby.. dus deze topic mag weg ;)
Discussie gesloten.

Re: ego's in de bonsai wereld 11 jaren 9 maanden geleden #10933

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Ik zet hem op slot. Bedankt Alex.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren