Onderwerp:

Beginnersproblemen 13 jaren 2 maanden geleden #1098

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Op dit forum komen veel enthousiaste, en ook vrij jonge beginnelingen. Hopelijk groeien er velen door tot bekame bonsaïsten.
Er komen dus ook veel "echte beginnersvragen". Steeds is wel iemand bereid de vraag te beantwoorden. Maar je kan op deze site en ook op andere, adviezen lezen die echt voor beginners bedoeld zijn. Vorm je dan een mening en als je daarover toch nog twijfels heb vraag dan raad (op dit forum). Je kan dus meer leren als je schrijft: "Ik heb dat probleem en denk dat zo aan te pakken want ik baseer me daar en daar op. Maar ik voel me nog onzeker want ik weet niet of ik het juist heb", dan dat je hier direct een vraag formuleert. (Wat leer je als je vraagt: "Moet ik snoeien", en ik antwoord:"Ja"?).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Beginnersproblemen 13 jaren 2 maanden geleden #1099

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Dag Ivan,

Daar sluit ik me graag bij aan. Ik zal dit topic 'sticky' maken zodat hij bovenaan in deze categorie komt te staan.

Aan de overige lezers; bij eventuele beginnersvragen die niet aan dit format voldoen; graag naar dit onderwerp verwijzen!

Groet,
Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Beginnersproblemen 13 jaren 2 maanden geleden #1107

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
@ Oscar:

Zoals ik reeds in het topic van Roy heb voorgesteld,

www.bonsaiempire.nl/forum/verzorging/1100-mijn-eerste-boom

is het geen idee om specifieke soortbeschrijvingen van de meest populaire Bonsai soorten te publiceren onder een sub-kopje bij verzorging..? Of dit in ieder geval uit te breiden in het menu bij Verzorging --> geschikte boomsoorten.
Dan ben je al de helft van de onnodige beginnersvragen kwijt.
Ik mis namelijk momenteel wat specifieks voor bepaalde soorten op dit forum.
Bij de ene staat wel een uitgebreide(re) beschrijving, bij de ander ontbreekt dit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Beginnersproblemen 13 jaren 2 weken geleden #1937

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Tamme kastanje (Castanea sativa) en paardekastanje (Aesculus hippocastanum)
Het zou goed zijn als iedereen bij het openen van een onderwerp over kastanje steeds vermeld of het om een wilde of tamme kastanje gaat. Deze bomen zijn totaal geen "familie" van elkaar.
Ook beuk (Fagus sylvatica)en haagbeuk (Carpinus betulus)behoren tot een echt verschillende plantenfamilie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts