Onderwerp:

Onze gevederde vriendjes 11 jaren 3 maanden geleden #15522

  • Hank
  • Hank's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Momenteel zitten er 2 merelpaartjes ruzie te maken om de schalen met voer die in de tuin staan. Mooi en vermakelijk om te aanschouwen.
Doet me terugdenken aan het vorige jaar toen we een merelnest in de tuin hadden met 4 jonkies.
Zouden de nu aanwezige vogels en dan vooral het paartje dat a.h.w. nu al hun territorium verdedigt dezelfde zijn van vorig jaar?
Vorig jaar enkele plaatjes geschoten van het jonge grut dat uitgevlogen was en daarna nog ruim een week in de tuin heeft rondgescharreld.
En overal werd datgene wat door de ouders werd aangevoerd er aan de achterkant weer uitgefloept en dan natuurlijk over de bonsai.
Jin-seal was niet meer nodig want daar zorgden die beestjes wel voor, veel witte takken! :(
Maar alles is uiteindelijk goedgekomen.
In de bijlage wat mooie plaatjes van het kleine grut. :)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Onze gevederde vriendjes 11 jaren 3 maanden geleden #15523

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Hey Hank,
Welkom terug in de bonsaiwereld. De eerste taak die je nu zou moeten doen is al die vetmuur uit je pot verwijderen. Dit is echt killing voor je bonsai! Ik verwijder deze altijd met een pincet, goed diep de grond in steken zodat je de hele wortel mee eruit trekt. Dit moet je een aantal keer herhalen en zo vroeg mogelijk in de kiem smoren, anders blijft het terugkomen dit rotspul!
Succes!

Daan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Onze gevederde vriendjes 11 jaren 3 maanden geleden #15535

  • kittyvlekkie
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 305
  • Ontvangen bedankjes 16
Ik denk dat die twee vogels wel die van vorig jaar zijn, ik heb een zin gevonden van wikipedia die dit ondersteunt:

In het baltsseizoen gedraagt het mannetje zich erg opvallend en rent met opgezette stuitveren, uitgespreide staart en hangende vleugels rond. Ze bakenen een territorium af, dat vaak ongeveer de grootte heeft van een tuin(daarom vechten ze er waarschijnlijk om)

Verder ziet die bonsai er mooi en gezond uit, ook mooi 'gekreukeld' stammetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by kittyvlekkie. Reden: er moest nog wat bij.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts