Onderwerp:

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17765

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Meningen gevraagd! Wat vinden jullie hiervan? Zwarte den, yamadori uit midden Italië uit de Appenijnen.

Ik vind hem zelf een mooie beweging hebben, goede takaanzet. Tapsheid ziet er goed uit, hoewel de onderkant dikker oogt. Maar de tapsheid was okay kreeg ik te horen.

Ben niet zozeer van plan deze boom te kopen hoor, maar het leek me wel leerzaam om ieders mening over deze boom te horen!


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17768

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
bwa niet echt mijn ding.

het stoort mij dat je echt ziet dat ie op een bepaald punt is afgezaagd en dan de takken fel terug gebuigd zijn om die wonde te bedekken.

ziet er niet zo natuurlijk uit daardoor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17772

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Wat Knoep erg stoort, is juist iets waar ik niet so veel problemen mee zie. Ja, er zit een zaagsnede in de kroon, maar dat hebben heel veel bomen. Daar is eventueel een iets langere sahri uit te vormen. De takken die er in de top zitten zijn goed ontwikkeld, en er zit een eerste vorm in. De stam is voorzien van mooie bast; Het is duidelijk al een oudere boom.

Ik kan de knoppen niet goed zien, dus het is lastig in te schatten in hoeverre deze boom al stabiel/gezond in de pot is geworteld. Ik zou zeker in elk groeipunt een paar goed ontwikkelde knoppen willen zien voor ik aankoop zou overwegen. Het is een oude grote den. Uitgraven en in een pot zetten is daar echt een meerjarenplan voordat overleven zeker is.

Ik zou hem iets rechterop zitten, omdat de boom nu wel erg ver overhangt (De top van de stam hangt nagenoeg buiten de pot). Dan moet de linkertak wel iets anders komen te staan. Het is jammer dat het loof zo ver van de stam zit. Ik had liever nog een extra zijtak gezien op deze eerste, linker, tak.

Maar voor de rest is hij al in een redelijke stijl, en moet je vooral de vertakkingen verfijnen om de kroon wat dichter te maken. In de juiste handen is dit over 5-10 jaar een hele mooie boom, denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17795

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
ik denk dat er wel wat van te maken is als ie goed gezond raakt en de plateaus mooi te vormen zijn..
vanaf het zij aanzicht zit er precies nog niet veel diepgang in, dus het zou wel een lang project zijn.. en vrees dat je een andere boom in dezelfde tijd mooier kan maken..

persoonlijk zou ik hem enkel kopen als de prijs heel gunstig zou zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17799

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Eigenaar ken ik persoonlijk wel goed, dus zou ik in geval van koop overgaan, kan ik de verkoper wel geloven over hoeveel jaar hij nu reeds uit de grond en dus of hij goed is aangeslagen. Ook kan ik dan natuurlijk van te voren zien of hij gezond is en er voldoende groeiknoppen aanwezig zijn.

Wat leatherback zegt viel mij ook op, de tak linksonder heeft alleen aan de uiteinde loof, waardoor de tak lang, kaal en oninteressant oogt. Hellingshoek heb ik nog niet aan gedacht, opzich vind ik hem er nu ook wel goed uitzien.

Wat knoep zegt klopt wel en is natuurlijk wel jammer. Maar als je die wat beter kunt camoufleren, dan is dat niet zo'n probleem. Uiteraard zou je dit wel in de prijs moeten meenemen als je tot koop zou overgaan.

Was ook niet van plan nieuwe bomen/materiaal te gaan kopen, maar ben wel benieuwd naar elkaars visies. Na 3 reacties zie je toch al verschillende opmerkingen en ideeën naar boven komen.

Stel ik zou hem kopen, dan zou dat mij 200 euro kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17800

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Wie heeft m gevormd, als ik vragen mag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17802

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
200 voor een yama van dit formaat valt wel goed mee..
persoonlijk zou ik er wel aan twijfelen..

als je het loof goed styled kan je die afgezaagde takken wel verbergen imo.. en desnoods kan je ze steeds wat bijwerken met de dremel..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mening gevraagd 11 jaren 1 maand geleden #17833

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Dea: Mauro Stemberger heeft hem gevormd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dea

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren