Onderwerp:

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23950

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hm.. Vandaag met een bak kleine ganzerik (potentilla) planten in de auto naar een industriegebied in de buurt gereden. Me gemeld bij de receptie en uitgelegd dat ik afgesproken had om 2 oude ganzerikken te vervangen voor een paar kleine. De dame had inderdaad een briefje hiervan liggen en het was dus in orde. 20 minuten later stond ik thuis, met een achterbak vol. En 20 minuten daarna was dit het resultaat... 7 kleintjes voor 2 grote. En ik denk dat ik de goede deal heb..




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Paule

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23953

  • kan-boke
  • kan-boke's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 14
Ik ben benieuwd wat je toekomstplannen zijn voor deze twee struiken. Ik zie niet direct wat je hiermee kunt doen, zelfs voor een bosje staat alles te dicht op elkaar. Ik zie ook niet echt een mooie karaktertak waar je verder mee zou kunnen gaan.
Sorry voor mijn negatieve inbreng maar ik had zelf de moeite niet genomen om deze uit te graven. (en al helemaal niet op dit moment in het seizoen...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23954

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

kan-boke schreef : Ik ben benieuwd wat je toekomstplannen zijn voor deze twee struiken. Ik zie niet direct wat je hiermee kunt doen, zelfs voor een bosje staat alles te dicht op elkaar. Ik zie ook niet echt een mooie karaktertak waar je verder mee zou kunnen gaan.
Sorry voor mijn negatieve inbreng maar ik had zelf de moeite niet genomen om deze uit te graven. (en al helemaal niet op dit moment in het seizoen...)


Als ik de kans had gehad, en als ik kijk naar de verhouding van de stam ten opzichte van het bierflesje, dan had ik ze zeker ook uitgegraven. Zeker van die onderste moet iets moois te maken zijn.

[img size=Potentilla] edauchikai.be/EUK%20Ten%202010%20geselec...ie%20Carpentier.html [/img]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23955

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

kan-boke schreef : Ik ben benieuwd wat je toekomstplannen zijn voor deze twee struiken. Ik zie niet direct wat je hiermee kunt doen, zelfs voor een bosje staat alles te dicht op elkaar. Ik zie ook niet echt een mooie karaktertak waar je verder mee zou kunnen gaan.
Sorry voor mijn negatieve inbreng maar ik had zelf de moeite niet genomen om deze uit te graven. (en al helemaal niet op dit moment in het seizoen...)


Ik ook! Want ik ben zeer benieuwd om te zien of alle takken overleven. Of waar je zelf al naar hint, of de plant überhaupt overleeft. Nu heb ik hier zelf wel vertrouwen in. Er komt een week aan met 20-25 graden en elke paar dagen een bui. Dus mooi groeizaam weer. Ik heb een boel overtollig loof weg gehaald en had een boel fijne wortels te pakken. Ik hoop dat die in staat zijn voldoende snel weer in de groei te komen om de plant er doorheen te helpen.

Van de ene plant: Een bosje zal het niet worden want het zijn 2 planten. En niet een hele berg losse plantjes. Dus ook de klomp met stammetjes is een plant. Met een wortelvoet van 20cm doorsnede. En zeer veel beweging in de stam. Als jij een dergelijke plant niet de moeite waard vind, ben ik wel heel benieuwd naar wat je wel de moeite waard vind :woohoo:. Misschien kan je ook wat van jouw bomen tonen? Zou ik wel leuk vinden.
Maar die gaat dus uiteindelijk meest waarschijnlijk richting Kabudachi, oftewel een meerstammige boom. Zoiets



De andere plant is een dubbele stam, welke zo dicht tegen elkaar gegroeid zijn, dat je alleen aan de vorm kan zien dat het er twee zijn. Na het herstel en het opschonen van de plant hoop ik een boom te maken met veel dramatisch doodhout, holle stammen ed. Zoiets

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Paule

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23956

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
Ik denk idd ook wel dat LB er iets moois van kan en gaat maken.
Zelfs ik had er nu de moeite voor genomen om ze uit te graven.
Heel eerlijk vind ik ze er best wel potentieel uitzien.

;) Ben benieuwd LB.
Zou zeggen houd ons op de hoogte :P

grtzz Lady E.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23965

  • Mazzel
  • Mazzel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 197
  • Ontvangen bedankjes 17

kan-boke schreef : Ik ben benieuwd wat je toekomstplannen zijn voor deze twee struiken. Ik zie niet direct wat je hiermee kunt doen, zelfs voor een bosje staat alles te dicht op elkaar. Ik zie ook niet echt een mooie karaktertak waar je verder mee zou kunnen gaan.
Sorry voor mijn negatieve inbreng maar ik had zelf de moeite niet genomen om deze uit te graven. (en al helemaal niet op dit moment in het seizoen...)


Jelle je wort hier toch niet boos over wat kan-boke schreef, daar lijkt het wel een beetje op hoe je reageerde op hem.
wat je hier schrijft van :
Als jij een dergelijke plant niet de moeite waard vind, ben ik wel heel benieuwd naar wat je wel de moeite waard vind :woohoo:. Misschien kan je ook wat van jouw bomen tonen? Zou ik wel leuk vinden.

Ja om ze dan misschien ook af te kraken, niet doen Jelle.

Je hebt gelijk Jelle ik zou ze er ook uit halen maar kan-boke niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23970

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Mazzel schreef : Jelle je wort hier toch niet boos over wat kan-boke schreef, daar lijkt het wel een beetje op hoe je reageerde op hem.
wat je hier schrijft van :
Als jij een dergelijke plant niet de moeite waard vind, ben ik wel heel benieuwd naar wat je wel de moeite waard vind :woohoo:. Misschien kan je ook wat van jouw bomen tonen? Zou ik wel leuk vinden.

Ja om ze dan misschien ook af te kraken, niet doen Jelle.


Hm.. Nee. Ik ben niet boos. Waarom zou ik daar boos over zijn? Iedereen mag zijn mening hebben. En ik geloof niet dat ik op dit forum veel bomen heb afgekraakt. Dus dat lijkt me niet echt mijn 'stijl' om het zo maar eens te zeggen. Maar de opmerkingen van kan-boke op het forum wijzen op een bepaald nivo van kennis. Ik zou graag zien hoe dat in de bomen/projecten van deze persoon gereflecteerd wordt. Daarbij denk ik dat het leuk is als iedereen die deelneemt aan het forum ook af en toe laat zien waar ze mee bezig zijn. Vandaar mijn verzoek :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23971

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Jelle ze zijn mooi en ik ben benieuwd hoe ze er straks uit zien.
Maar waar laat je al die ganzerikken, je moet onderhand een hele verzameling hebben :lol:
Ik dacht dat ik een verzamel tik had haha, maar jij kan er ook wat van.

Gr. Ria

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by RiaBronkhorst.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23972

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Haha,

Ik raak ze aan de straatstenen kwijt.

maar serieus.. Van de grote partij die ik had, zijn er dus nu 7 in een keer naar het bedrijf waar deze 2 grote vandaag komen, en ben ik er viavia ook alweer een stuk of 8 kwijt. Maar ik heb nog wel een aantal van de vorige batch staan. Heb je geen interesse in een ganzerik :D?

Uiteindelijk wil ik een stuk of 5, 6 planten zelf houden. De rest hoop ik de komende 12 maanden kwijt te raken. Ik denk dat ik na de winter de nieuw uitlopende planten via marktplaats wel kwijt raak, zeker als ik van het winter wat gericht snoei & een basis structuur aanbreng.. En tot die tijd staan ze gewoon bij elkaar op een terrasje. Gelukkig hebben we een redelijk grote tuin, zeg maar. (Onze tuin is 30 * 40m).

Overigens heb ik in totaal 100+ planten in opkweek staan, en slechts een paar ervan staan in potten. Het gros in een kweekbed. Dus ik verwacht ook een stuk of 5 potentilla's 5 jaar terug in de grond te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

NIeuwe ganzerik 10 jaren 8 maanden geleden #23974

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
sorry, vind ze niets hebben, behalve dan wat ouderdom.. beste optie is 95% afsnoeien en helemaal opnieuw opbouwen.. veel succes ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts