Onderwerp:

Wellicht een wat vreemde vraag... 5 jaren 6 maanden geleden #76653

  • Cornelissen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal,

Al geruime tijd heb ik een voorliefde voor Bonsai bomen. Dit gezien hun prachtige vormen en het feit dat sommige van deze bomen prima binnenshuis gegroeid kunnen worden.

Graag zou ik dan ook beginnen met Bonsai om zo een stukje natuur/ iets levends in huis te halen. Mijn vraag waar de titel naar toe doet verwijzen, gaat over het kostenplaatje. Ik vroeg mij namelijk af wat (ongeveer) de maandelijkse kosten van een Bonsai zijn? Dit gezien het feit dat ik meerdere hobby’s heb en dan wellicht keuzes moet gaan maken.

Ook vroeg ik mij af of onregelmatige werktijden de groei van een Bonsai belemmeren? Gelet op de verzorging die daardoor op wisselende tijden kan plaatsvinden.

Ik heb overigens geen ervaring met Bonsai of tuinieren. Wel begrijp ik dat een Bonsai voor langere tijd is. Daarom wil ik ook goed weten waar ik aan begin en mocht ik beginnen dan wil ik het graag goed doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Gr, Cornelissen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wellicht een wat vreemde vraag... 5 jaren 6 maanden geleden #76654

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik vrees dat ik je wereld kapot ga naken. Geen enkele bonsai doet het binnenshyis goed. Als ke iets voor binnen wilt, zou ik niet aan bonsai beginnen. Voor bonsautechnieken heb je op en top gezonde bomen nodig. Dat redt je binnenshuis niet.

Qua kosten.. ik geeft op jaarbasis enkele tientjes uit, afgezien van schalen of bomen. Bij schalen of bomen kan je kiezen hoeveel je uit wilt geven..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wellicht een wat vreemde vraag... 5 jaren 6 maanden geleden #76659