Onderwerp:

Kan dit forum een echte 'beginnershoek' krijgen? 5 jaren 2 maanden geleden #78862

  • tinusje
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 29
Hallo redactie en leden,

Ik vraag mij af of er wellicht een apart stukje forum voor heel groene beginners kan komen? Ben zelf nu jaar enthousiast, lees veel en kijk veel video's, maar ik start echt op het niveau 'struikje kopen, knipknip-draaddraad zoals op veel sites staat. Graaf rozemarijn uit, zaai wat, koop eurobak bij tuincentrum leeg. Zoals laats gepost, kocht wijnrank, genaamd 'bonsai (..)', ik ben al blij als ik deze nieuw leven kan inblazen, dit jaar rankje met trosje, verder gaan mijn investeringen voorlopig niet. Low-budget paar jaar oefenen, klooien, in leven houden.

Met dat niveau doe ik de meeste leden hier geen plezier. Wel wil ik graag met mede-groenlingen wat ervaringen en foto's delen. Het niveau hier is hoog, ik heb ook eerst bijna een jaar meegelezen zonder te registreren. Zonder foto's te kunnen zien leer je al veel. Maar ik moest een drempel over, juist vanwege het niveau. Er is geen echt alternatief voor dit forum als zelf-beginner. Ook een vereniging vind ik nog een drempel.

Zou het niet geweldig zijn als iemand, zoals ik, toevallig iets leest op internet, zo'n start-now filmpje ziet en het probeert, meteen kan delen en bespreken hier? En dat jullie, échte bonsai'ers, met de welkome kritiek een beetje rekening houden met het peuterniveau?
Ik ben er van overtuigd dat ons 'kleine' wereldje kan nog mooier kan groeien. Bonsai is meteen zo'n wereldje.

Koop je een jeneverbes stricta, maak je 2 stammetjes en een jin, voor jullie pijn aan de ogen, ik heb er lol aan. En ik denk dat er meer geïnteresseerden zijn. En dan haken een aantal van ons over een paar jaar wel bij jullie aan. Langzaam..zoals..

Reacties welkom!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan dit forum een echte 'beginnershoek' krijgen? 5 jaren 2 maanden geleden #78863

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
Een plek waar het wiel opnieuw uitgevonden kan en mag worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan dit forum een echte 'beginnershoek' krijgen? 5 jaren 2 maanden geleden #78864

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138
Ik denk dat de meesten zo begonnen zijn met bonsai. daar is niets mis mee. Als je maar van je fouten leert. Zelf ben ik ook zo begonnen.Maar als je een beetje niveau wilt bereiken gaat het veel sneller met goede mensen om je heen. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum beginners graag helpen als er de indruk is dat iemand de hobby serieus neemt. En dat hoeft toch niet in een apart (verdoem) hoekje. Het forum moet toch juist toegankelijk zijn voor iedereen.

De antwoorden zullen niet altijd zijn wat je verwacht maar dat moet starters niet weerhouden om dingen te plaatsen. Zie het als leermomenten en niet als afzeiken
.
Ik kan je toch echt een vereniging aanraden
Je zult bij een goede vereniging altijd welkom zijn. ongeacht niveau
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ivan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan dit forum een echte 'beginnershoek' krijgen? 5 jaren 2 maanden geleden #78865

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik ga naast Orlando staan. Post waar je mee bezich bent. Deel jouw doelen en dan krijg je vanzelf input. En als je die neemt als tips om je verder te ontwikkelen komt het helemaal goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan dit forum een echte 'beginnershoek' krijgen? 5 jaren 2 maanden geleden #78886

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Ik snap de vraag wel, ik zelf schaar me ook nog onder beginner, ben nu 5 jaar bezig met bonsai waarbij ik de eerste 2 jaar maar wat deed en de laatste 3 jaar jaar echt serieus aan het lezen ben geslagen, aankomend groei seizoen word mijn 4 groeiseizoen, mijn vingers jeuken en het maken van plannen komt er opgang. Van een aantal zaalingen en bos maken, een marcot zetten en kijken wat mijn root over rock heeft gedaan.

Maar goed back ontopic, ik denk dat de ervaren bonsai genoten toch komen kijken in het beginnershoekje, iedereen (uitzondringen daar gelaten) wil zijn kennis en kunde delen met de beginners onder ons. Ook al weet men bijvoorbaad dat die gene die de vraag stelt maar 1malig hier gaat komen. Er komt altijd advies tips en tricks om iemand te helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan dit forum een echte 'beginnershoek' krijgen? 5 jaren 2 maanden geleden #78892

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Ik vind het ook niet nodig om hier iets apart voor te maken.
Beginners of gevorderden, we kunnen allemaal van elkaar leren of inspiratie opdoen van elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kan dit forum een echte 'beginnershoek' krijgen? 5 jaren 2 maanden geleden #78919

  • tinusje
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 29
Bedankt voor jullie meningen en inzichten! Zie jullie punt ook wel. Forum als een bonsaipotje. Je groeit er langzaam in. Oké, einde draadje wat mij betreft. Nogmaals bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts