Onderwerp:

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80024

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dag Allen,

Meer en meer merk ik dat het enthousiasme om hier iets op de site afneemt. En dat is gekoppeld aan de lage mate van reacties bij het posten van updates ed. Ik heb van het weekend een serie updates geplaatst, en bij de helft van de bomen komt er geen enkele reactie. De meeste andere slecht een of twee. Dat stimuleert natuurlijk niet om grootschalig hier bomen op te gaan zetten.

Hebben jullie deze ervaring ook? Kunnen we hier iets aan doen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80025

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Das in mijn ogen al een tijdje aan de gang.
Daarom dat ik ook minder plaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80026

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Leatherback, Ik vind het erg leuk om jouw bomen te mogen zien en voorbij zien komen in de topics. Leer er veel van, en vind het ook erg leuk om elk jaar weer een update van de zelfde boom te zien.
Mijn allereerste bericht op Bonsai Empire vooral om te motiveren om niet te stoppen met posten, ook al wordt er niet veel gereageerd.. Ben zelf pas beginnend starter met bonsai (ook al kan ik mijn "boompjes" nog geen bonsai noemen :-)

Wat meer activiteit op het forum zou wel leuk zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80027

  • Nigel95
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik kom net om de hoek kijken. Op mijn topic heb ik wel mooie reacties gehad met beginnersvragen. Wat mij opviel is dat vragen via Facebook in Bonsai groepen etc en Reddit in kleine mate worden beantwoord. Als ik dit vergelijk met mijn andere hobby is er veel meer activiteit rondom vragen op Facebook etc. Wat is in jullie ogen het meest gebruikte platform om elkaar vragen te stellen over Bonsai. Toch dit soort forums?

Zijn er daarnaast ook gurus in Bonsai die bereid zijn bijv via Facebook messenger vragen te beantwoorden (Engels is ook prima).

Zijn er misschien ook veel besloten groepen die elkaar helpen vanuit de verenigingen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80029

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

Nigel95 schreef : Ik kom net om de hoek kijken. Op mijn topic heb ik wel mooie reacties gehad met beginnersvragen. Wat mij opviel is dat vragen via Facebook in Bonsai groepen etc en Reddit in kleine mate worden beantwoord. Als ik dit vergelijk met mijn andere hobby is er veel meer activiteit rondom vragen op Facebook etc. Wat is in jullie ogen het meest gebruikte platform om elkaar vragen te stellen over Bonsai. Toch dit soort forums?

Zijn er daarnaast ook gurus in Bonsai die bereid zijn bijv via Facebook messenger vragen te beantwoorden (Engels is ook prima).

Zijn er misschien ook veel besloten groepen die elkaar helpen vanuit de verenigingen?


Het beste is raad vragen aan mensen die je boom zien zoals bij een vereniging of ervaren leraar. Als dat niet lukt heb je dan nog het forum of de facebook groepen.

Ik denk dat vooral tijd om te antwoorden een rol speelt, als je dagelijks via messenger vragen krijgt begint het ook te vervelen, denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80034

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
Ben in veronderstelling dat het niet op prijs word gesteld relevante vragen en discussies te starten in boom topics van anderen, deze willen ze vaak schoonhouden.

Boom topics zonder zinvolle informatie over de boom en toegepaste verzorging acht ik persoonlijk zinloos, zoals in de topics van de wedstrijd bomen. Deze negeer ik vanaf dag 1.

Topics waarin duidelijke vragen worden gesteld of doelmatig kennis wordt gedeeld of bediscussieerd doe ik waar mijn kennis en visie dat toelaten actief mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80036

  • Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 244
  • Ontvangen bedankjes 32
Ik snap het gevoel wel. Ik ben nog niet zo ervaren dat ik gerichte vragen kan stellen en tips kan geven. Een reactie op een dergelijke update van iemand komt dan meestal uit op: mooie boom! Vaak laat ik dat dan uit makkelijkheid zitten (reacties typen op de mobiel gaat sws minder snel dan op de laptop, en ik kijk vaak via de mobiel). Ik heb bijvoorbeeld nu nog in totaal 19 topics te lezen in de categorieën boom bespreking en vormingen. Ik lees vaak meerdere topics in 1 keer en als ik dan onder iedere reactie een zelfde reactie ga zetten dan voelt het voor mij vaak overbodig.

Jouw reactie hier zet me wel aan het denken dan het dan misschien niet overbodig is. Ik vind het ook leuk als er ook maar 1 iemand reageert op mijn topics. Ik zal me er vanaf nu dus niet meer zo makkelijk vanaf maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80038

  • SchoenmakersChristian
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 36
Ik merk dit ook. Nu heb ik niet de meest spectaculaire bomen maar bij nagenoeg elke update die ik plaats komt er geen enkele reactie.
Vandaar dat ook ik inderdaad niet actief updates meer plaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80041

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Volgens mij kan iedereen die een boom ziet daar een vraag bij hebben, of een opmerking hebben. Vaa zijn dingen logisch voor de eigenaar, die een ander niet vanzelfsprekend vind. Is dat niet het idee van een forum? Van gedachten wisselen?

Van mij uit, staat elk onderwerp open om iets bij te zetten. Op de wedstrijd loofboom topics na, waar we van afgesproken hebben alleen reacties in een apart topic op te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80044

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
De interactie op het forum gaat inderdaad met vlagen. Soms is het rustig en soms toch wel bedrijvig.

Wat ik me wel afvraag komt dit niet doordat we net de winter achter de rug hebben? Nu we de drukke tijd in gaan zou het opzich wel weer drukker kunnen worden.

Wat ik wel merk is dat als je een vraag stelt je antwoord krijgt waar echt iets mee kunt. Maar dat is mijn mening.

Op zich wil ik best wel wat van mijn projecten plaatsen maar om nu te zeggen dat ze al heel spectaculair zijn is ook weer overdreven ;)

Toch kom ik dagelijks soms wel vaker per dag langs op het forum. En soms weet ik ook geen antwoord op de vraag die gesteld word en als ik er wel eentje heb geef ik deze ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts