Onderwerp:

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80051

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Is al gehele tijd minder,
Ook mezelf betrap ik op minder posten.
Soms vind ik wel mijn oude posts moeilijk terug , soms zie ik ook foto's waar ik eerlijk gezegd van denk , zo kan ik elke plant in mijne tuin in pot zetten en bonsai noemen, persoonlijk reageer ik dan niet meer ipv reacties te plaatsen, ook zijn er in het verleden al mensen geweest waar ik de moeite niet meer voor deed omdat ze toch geen enkele raad opvolgden of zo uitgeproken mening hadden ... Wel blijft bonsai via internet moeilijk het is nooit the real thing , ook mijn foto' s zijn de startplant pre bonsai of bonsai dikwijls niet waardig als ze dan vergelijk met in het echt.
Over facebook groepen, messenger enz kan ik kort zijn ,heb geen profiel en weet zelfs niet hie het werkt en heb er geen enkele intresse in ... mvg Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80063

  • RubenvandeWorp
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 110
  • Ontvangen bedankjes 9
Hoi..

Sinds een tweetal jaren ben ik lid van dit forum en er staat informatie zat op.
Post ik eenupdate van bvmijn yamadori Quercus met eenvraag erbij krijg je idd weinig respons. Zelf reageer ik ook weinig merk ik. Maar dit komt vanwege het soms lage niveau van topics. Weinig echt interessants voor mij dan. Ik zie soms"bonsai's" die het woord bonsai niet mogen krijgen en daar reageer ik dan niet op.
Mischien een goed idee om elkaar nog meer te helpen en zo het niveau op te krikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80064

  • BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 121
Ik ben nooit echt héél actief op het forum geweest. Als beginneling heb ik hier wel gemakkelijk wat contacten kunnen leggen, wat wel handig was. Verder plaats ik af en toe nog eens een update van sommige bomen, maar zonder veel vragen bij (op wat vragen naar meningen na). Mijn vragen stel ik over het algemeen in real life of aan mensen die (semi-)professioneel met bonsai bezig zijn of met veel ervaring. Ik denk vooral dat het komt door de steeds nieuwe toestroom en de zelfde vragen en topics die terug komen dat ik stilaan afhaak. Het help-gedeelte open ik zelfs niet meer :dry: , misschien wel wat egoïstisch van mezelf, maar uiteindelijk steek je daar dan toch tijd in die je anders soms beter aan de bomen zelf besteed :whistle: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80119

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ik probeer wel te reageren op topics
Vind het zelf ook gewoon leuk om mijn werkzaamheden en voortgang van mijn bomen te delen maar inderdaad ook daar komt meestal geen reactie op dus op het feit na dat ik het leuk vind om te delen heeft het verder niet zoveel meerwaarde
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RubenvandeWorp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80146

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Doet me een beetje denken aan wat een moeder een tijdje geleden tegen me zei toen het ging over naar school fietsen: met de fiets naar school ? Veel te gevaarlijk met al die auto's dus daarom breng ik mijn kind met de auto, veel veiliger....
Niet reageren omdat er weinig antwoorden/reacties zijn kadert wat in dezelfde denkwijze. ik betrap mezelf ook wel op het geen zin hebben om op bepaalde topics te antwoorden (zeker die waarin voor de zoveelste keer dezelfde vraag gesteld wordt door weer iemand die iets gekocht heeft..).
Ik heb het hier al ergens aangehaald toen het over hetzelfde ging: op een fotografie site waar ik ook lid van ben kan je maar een eigen topic starten als je X aantal replies gedaan hebt op iemand anders topic. Dat houdt de zaak wel levend, en krijgt bijna iedereen antwoorden op zijn topic
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RubenvandeWorp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80166

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Dus een nieuwkomer kan pas een vraag stellen als hij al reageerde op iemand anders zijn topic. Lijkt me ook niet handig.

Het feit dat er veel keer hetzelfde gezegd word is zeker waar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80176

  • Genz
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 4
persoonlijke ervqring van een beginner:
- Het forum heeft naar m.i. niet echt een duidelijke structuur. Zaken die meer thuis horen in een bepaald thema maar daar hoort het niet echt thuis. Het is dan ook moeilijk om als nieuwkomer gericht te zoeken omdat je eigenlijk alle topics wat moet doorklikken.
eveneens is het forum niet extreem gebruiksvriendelijk maar dit valt al bij al wel mee.
- Mijn ervaring is ook dat er veel vragen komen van nieuwelingen (zoals mezelf) en dat deze vaak zeer kort beantwoord worden door de ervaring bonsai-isten. Dit stimuleert nieuwelingen niet echt om hier rond te blijven hangen en actief mee te werken aan de community.
- verder is bonsai nu net een trage hobby waardoor velen maar eens om de zoveel tijd komen kijken zeker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80178

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Nu alles weer begint te groeien en te bloeien denk ik dat weer meer mensen geprikkeld zijn om op deze toffe site bezig te zijn. Ik iig wel. Het groen kwam weer tevoorschijn, en ben toen weer terug gekomen op het forum. Waar ik de laatste weken allerlei interessants gelezen heb. En erg veeel geleerd heb , vooral van de "vaste " groep bonsailisten die veel posten. Ik antwoord niet veel op de topics, omdat ik geen foute adviezen wil geven. Maar de topics worden wel degelijk gelezen, en door velen met mij schat ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Weinig interactie op de site 4 jaren 11 maanden geleden #80221

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Je kan als 'beginner' wel een vraag stellen over iemand anders boom. Zeker als er een foto is. Waarom dit of dat?
Ik vind het wel moeilijk als er vragen komen die in de hoofdstukken helemaal bovenaan op de bladzijde al beantwoord zijn. Men kan niet iedere keer opnieuw een bonsaiboek schrijven. Dan heb ik liever de vraag: waarom dit of dat, als men in het artikel iets niet goed begrijpt, want de kans dat men onzeker blijft is groot....
Al weet ik zeker dat absolute beginners eerst een vraag zullen hebben voor ze verder gaan lezen. Al was het maar: Welke boom is dit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren