Onderwerp:

Uitgraven boom 4 jaren 5 maanden geleden #82573

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Hallo allemaal,

Het is misschien een domme vraag maar ik ben maar een beginner, is het mogelijk om een klein boompje (grove den) uit te graven in het bos en te planten als boompje.
Dan bedoel ik wel maar iets heel klein rond de 10 a 20 CM.
Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Uitgraven boom 4 jaren 5 maanden geleden #82575

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4717
  • Ontvangen bedankjes 1162
Heb je toestemming om een boom uit het bos uit te graven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Uitgraven boom 4 jaren 5 maanden geleden #82576

  • Jason
  • Jason's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Nee deze heb ik niet maar, ik woon vlakbij een bos, en er groeien over heel veel kleine plantjes /boompjes door elkaar niemand zal dit ene takje van 10 CM missen.. en ik heb het over een echt bos he, niet èèn of ander aangelegd park

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Uitgraven boom 4 jaren 5 maanden geleden #82577

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Zouden 17 miljoen takjes wel gemist worden? :P

Maar als antwoord op je vraag: Ja, in principe kan dat. Echter, voor bonsai kan je beter met wat grotere planten beginnen die je terugsnoeit. Anders ben je decennia bezich voor je iets hebt staan, en al snel een jaar of 10 voor je uberhaupt met bonsai bezig bent (Tot die tijd is het een stam kweken)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jason