Onderwerp:

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84956

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 163
Hallo Ruben en anderen,
ik had dezelfde benaming voor de boom in gedachte. Als je dan googled op Picea Conica bonsai, krijg je toch een aantal bonsai te zien en ze zien er nog leuk uit ook.Dat is wel afhankelijk van de kundigheid van de maker. En daar staat bij diverse Picea ook de Conica Glauca bij. Ik heb zelf niet de ervaring met de P; Conica, maar Ruben, ik zou het gewoon proberen en laat het over een jaar (of eerder) aan ons weten in het BOMENDRAADJE. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring en kundigheid
Bonsaigroeten, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84957

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Proberen kan altijd je kunt in iedergeval oefenen met bedraden tak selectie en stylen verwacht er gewoon niet te veel van en zie het als een oefen boom mocht je dan toch uiteindelijk een goed resultaat behalen is het mooi mee genomen en zo niet heb je in ieder geval hopelijk wat geleerd.
Van alle soorten is altijd wel een voorbeeld te vinden op Google en zijn er altijd uitzonderlijke gevallen waar iets wel lukt door mensen met veel kennis en kunde maar zoals ik net al zei zijn dat uitzonderingen en is de soort nou eenmaal niet geschikt omdat hij niet goed reageert op belangrijke technieken zoals Marco omschrijft in zijn post

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84958

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Helemaal juist, je blijft dat heel je leven bedraden, zonder die draad groeien de takken terug omhoog.
Groeten Luc;

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84960

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Diluca schreef : Helemaal juist, je blijft dat heel je leven bedraden, zonder die draad groeien de takken terug omhoog.
Groeten Luc;

Tsja, dat zeg ik dus.. maar t lijkt wel alsof t er niet staat... dus nogmaals: t heeft geen zin om met deze sparretjes aan de gang te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84965

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Er zijn nog soorten die die neiging hebben en die met succes gebruikt worden.

Danny heeft ook picea die hij nu en dan weer bijspand naar beneden en die veel bedraad zijn eer de takken de positie hadden zoals hij wilde.

Ook Metasequoia heeft die neiging om met de tijd de takken weer te laten omhoog komen, er staat er ene bij Danny waar de nagels gewoon in blijven zitten om om de paar jaar de takken weer bij te spannen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84971

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik denk dat het jammer is als mensen die net beginnen met bonsai met dergelijke soorten aan de gang gaan. Er zijn alerlei soorten die de takken wel op hun plek houden als ze eenmaal staan. Dat is -zeker in het begin- een stuk leuker. Als ervaren rot in het vak is het leuk een paar uitdagingen te hebben staan. Maar voor mensen met een of twee boompjes is dat wellicht alleen maar frustrerend?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84977

  • rubenscheer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank dat jullie allemaal meedenkend zijn. Ik was er heel enthousiast over, maar twijfel nu wel erg. Juist omdat dit geen boom is voor beginners. Maar goed, ze staan wel voor mn deur en elke keer als ik er langs loop denk : hmm de schaar erin haha.

Misschien toch eerst voor een "makkelijk" beginners boompje gaan en daarna wellicht met deze verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84981

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Dat was ook mijn idee, doe ervaring op met andere bomen en probeer dan eens iets met deze boom.

Msh kun je hem ondertussen op het juiste tijdstip uitgraven en oppotten zodat hij al kan wennen aan het leven in pot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #84982

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Eigenlijk is dit een goeie beginnersboom hoor, je kan je technieken erop oefenen, je zal veel en dikwijls moeten bedraden en vormen.
Een goeie oefening dus, je mag alleen niet met het oogpunt werken om daar een tentoonstellingswaardige boom van te maken die geen draad meer heeft.
Zolang je hem blijft bedraden zal hij er wel goed uitzien. Ik heb er vroeger ook zo één gehad, maar ik heb die uiteindelijk aan de club geschonken voor een tombola.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wat voor een pinus is dit? 4 jaren 1 week geleden #85030

  • rubenscheer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb filmpje gekeken en denk dat dit een goed beginners-boompje is. Weet iemand wat voor type dit is?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts