Onderwerp:

Nieuw Forum Lid 3 maanden 4 weken geleden #96648

  • Rickvankorven
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forumleden / Bonsai liefhebbers,


Als eerste allemaal de beste wensen, en een gelukkig / gezond 2024.

Ik ben Rick van Korven, 32 jaar en Sinds een paar maanden de eigenaar van een carmona bonsai.
Al langere tijd (6 jaar ongeveer) heb ik ook een andere bonsai (Ficus soort) weet helaas niet precies wat voor soort ficus.
heb hem ooit cadeau gekregen. (binnen)

Ik ben lid geworden omdat ik meer wil leren over bonsai en mijn bonsai uiteraard goed wil verzorgen.
en omdat ik bij de carmona in korte tijd al tegen een aantal problemen ben aangelopen zoals plakkerige substantie op bladeren en rondom bonsai. Ik hoop op dit forum wat meer duidelijkheid te vinden over de carmona en de verzorging hiervan

Met vriendelijke groet,

Rick van Korven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw Forum Lid 3 maanden 4 weken geleden #96649

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 163
Hallo Rick,

welkom op dit forum en ook de beste wensen.

Dat plakkerige is hoogstwaarschijnlijk van luizen die op je boom zitten.
Even goed kijken of je iets ziet lopen en met een anti-luismiddel behandelen en diverse malen herhalen.
Dat kan met een eenvoudig middel: water met een klein beetje afwasmiddel en spiritus.
De bodem even afdekken.

Verder veel lezen op dit forum en internet helpt je kennis zeker vergroten.
Wat betreft verzorging van bomen, zoals verpotten en eventueel snoeien wat ook af en toe nodig is, zijn er zat filmpjes in omloop en als je er niet meer uitkomt, heb je dit forum.

Je hebt nu, zeker voor de winter, bonsai die je binnen moet zetten, vanwege de kou. Tegen de zomer kun je ze echter beter buiten zetten tot in de herfst. Maar voor binnen niet boven de verwarming!!!! maar wel veel licht.
Bonsai die je het hele jaar door buiten kan houden zijn wel makkelijker in onderhoud.
De Carmona die je hebt, is in de regel geen makkelijke boom. Maar misschien heb je mazzel en groene vingers.

Bonsaigroet, Joop
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rickvankorven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren