Onderwerp:

Re: Drie kleine boompjes 12 jaren 8 maanden geleden #3779

  • Hank
  • Hank's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Hoi Freek,

Nooit geweten dat er meerdere varieteiten bestonden van de Ginkgo biloba!:huh:

Daarom eens gegoogled en kwam uit bij de website van een boomkwekerij die ze in het assortiment heeft.

Kijk maar eens op www.edwinsmitsconifers.com

Klik op de knop assortimentslijst en scroll naar beneden tot je bij de Gingko bent. Zie je iets van 29 varieteiten en vele met foto erbij.;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Drie kleine boompjes 12 jaren 8 maanden geleden #3781

  • Freek
  • Freek's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Hank,

zo zie je maar weer dat ik ook steeds meer leer, wist niet dat er zoveel varieteiten waren en waarschijnlijk zijn er nog veel meer.:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Drie kleine boompjes 12 jaren 8 maanden geleden #3783

  • Hank
  • Hank's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

Freek schreef : Dag Hank,

zo zie je maar weer dat ik ook steeds meer leer, wist niet dat er zoveel varieteiten waren en waarschijnlijk zijn er nog veel meer.:P


Ach Freek dan ben je niet de enige, ik weet het ook pas sinds een een klein half uurtje!:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Drie kleine boompjes 12 jaren 8 maanden geleden #3784

  • Freek
  • Freek's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Leren is leuk en daarom heb ik even verder gezocht (en deel van wat ik op school geleerd heb)

veel varieteiten ontstaan door 'ziektes' die men mooi vind en daarom vermeerderen.
Dit kan ook de eerder genoemde probleem zijn met het niet groener krijgen van een plant/boom.

als je de foto's op de link van Hank bekijkt zie je op sommige foto's dit verschijnsel, deze worden vervolgens vermeerderd met als sierwaarden gekleurde bladeren.

dit gevonden op de volgende site: http:
//www.tuinkrant.com/dossier%20seringen%20van%20A%20tot%20Z

Virusziekten

Sommige virussen kunnen een bontbladerig effect doen ontstaan. Verschillende afzonderlijke cellen of groepen cellen hebben dan geen bladgroen meer, waardoor er witte of gele stippen ontstaan die onbepaald over het gehele blad voorkomen. Doordat deze bontbladerigheid een virusbesmetting is, zal zo´n plant nooit groene scheuten vormen. Het virus kan op een andere plant worden overgebracht en deze bontbladerigheid kan zelfs door het zaad worden voortgezet. De activiteit van het virus is niet altijd even sterk. Zijn de groeiomstandigheden zeer gunstig, zoals de aanwezigheid van veel stikstof, een voedzame grond, donker en warmte, dan blijven de bladeren groen.
Later, onder minder gunstige omstandigheden, kan het virus weer te voorschijn komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren