Onderwerp:

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6254

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18

kevofski schreef : Je bedoeld lente hoop ik...?
Een lente en zomer overslaan zo wat gek zijn... :lol:


Oh damm, heb ik nu echte herfst geschreven-_- ik bedoel dus lente ja :) snel zijn is niet goed :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6255

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18

dea schreef :

tschreurs schreef : ik heb de pot van de podocarpus ingewikkeld in een doek. Hij
staat ook bedekt onder en dak van buitenkeuken. Hier komt geen wint, alleen is het wel echt koud. Is dit genoeg bescherming? Of moet ik hem echt binnen zetten? Maar nu plots op een warmere plek is ook niet echt goed hè?


eigenlijk had ie idd naar binnen gemoeten, iig op een plek zonder vorst.
ik zou hem nu ook maar niet ineens van de vrieskou naar de woonkamer brengen (+21 graden).
wellicht eerst een onverwarmde kamer.
Mocht hij het overleven, dan zou ik hem volgend jaar VOOR de vrieskou naar binnen halen.

home.kpn.nl/r.mveloo/podocarpus.htm

"...Is koude resistent, maar kan net niet genoeg tegen echte vorst in ons klimaat..."


Ik had hem terug buiten gezet omdat hij het niet zo goed deed binnen. Ik kan hem in de kelder zetten, maar krijgt hij niet genoeg licht. Misschien toch maar terug op mijn kamer. Daar is het zonder verwarming ongeveer 13°

Nu staat hij in het tuinhuis bij een raam. Normaal komt daar geen vorst. Alleen is het ongeveer even koud als buiten. Rond de pot is een doek en op de grond wat boomschors.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by tschreurs.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6267

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55
Hieronder mijn huidige winterberging. Het stuk bubbeltjesplastic kan ik zo weghalen wanneer het wat warmer wordt. Alle conifeerachtigen staan op de tafel, zo dicht mogelijk tegen de muur. Hier komt goed de warmte van het huis bij. De andere bomen staan natuurlijk allemaal onder de tafel. Ik heb ze gisteren pas weggezet omdat het toen kouder zou worden dan -5.

Succes allemaal met die koude wind! Die is echt funest voor de uitdroging van de bomen. Zeker nu er ook een lekker zonnetje op komt te staan!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by davids.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6275

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hahaha,

Jouw vrouw heeft je hobbie beter geaccepteerd dan die van mij. Je had haar moeten horen toen ik maandag met een nieuwe boom thuis kwam. Een opstelling zoals bij jou kan ik ook wel vergeten. Ik heb de belanmgrijkste bomen in de garage gezet; De rest staat de komende weken met de pot & voeten in de grond, en een berg blad / afgestoven kruiden er overheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6291

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Pff wat een hel voor de bomen. Vannacht -15... Ik heb mijn bomen in de garage gezet. Ik wil het risico beter niet lopen dat ze kapot vriezen. De grond was goed bevroren. Mijn podocarpus heb ik maar binnen gezet bij een raam. Hopelijk overleeft hij het.

Kunnen mijn bomen een paar dagen overleven nu in de garage? Hier hebben ze niet echt licht. Totdat de temperatuur terug wat normaal is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6293

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
-15? Waar woon jij? Ik zit zelf net in Duitsland, en daar was het -8. Pas toen ik in de bergen kwam vanochtend was het -14..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6294

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55

leatherback schreef : Hahaha,
Jouw vrouw heeft je hobbie beter geaccepteerd dan die van mij. Je had haar moeten horen toen ik maandag met een nieuwe boom thuis kwam. Een opstelling zoals bij jou kan ik ook wel vergeten. Ik heb de belanmgrijkste bomen in de garage gezet; De rest staat de komende weken met de pot & voeten in de grond, en een berg blad / afgestoven kruiden er overheen.


Mijn vrouw is met mij getrouwd toen ik al druk bezig was met het opbouwen van mijn collectie. Alleen toen ze zag hoeveel de hobby kost werd ze wat voorzichtiger. Gelukkig zei ze tegen mij dat ik de tuin mocht inrichten met als enige voorwaarde dat de kinderen er rustig in moesten kunnen spelen en we er met zn allen in moesten kunnen zitten in de zomer. En het mocht geen akker worden.
Nou, dat is mij geloof ik wel gelukt... :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6295

  • davids
  • davids's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 461
  • Ontvangen bedankjes 55

tschreurs schreef : Pff wat een hel voor de bomen. Vannacht -15... Ik heb mijn bomen in de garage gezet. Ik wil het risico beter niet lopen dat ze kapot vriezen. De grond was goed bevroren. Mijn podocarpus heb ik maar binnen gezet bij een raam. Hopelijk overleeft hij het.

Kunnen mijn bomen een paar dagen overleven nu in de garage? Hier hebben ze niet echt licht. Totdat de temperatuur terug wat normaal is.


Bladverliezende bomen kunnen makkelijk enige tijd in het donker verblijven. Groenblijvers blijven fotosynthese doen dus die hebben licht nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6297

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18

leatherback schreef : -15? Waar woon jij? Ik zit zelf net in Duitsland, en daar was het -8. Pas toen ik in de bergen kwam vanochtend was het -14..


Dilsen-stokkem België: ja blijkbaar kon het deze nacht tot max - 15 gaan worden. Als dat echt zo is weet ik natuurlijk niet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Koud weer in aantocht 12 jaren 3 maanden geleden #6301

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
Yep goed beschermen is de boodschap nu, want door het voorbije warme weer begonnen ze bij mij al de knoppen te zwellen . Kan geen kwaad dat je zelf pinus en conniferen enkele dagen in garage of kelder zet op voorwaarde dat het daar geen 15 gr. is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren