Onderwerp:

trunkfusion acer palmatum of..... 11 jaren 2 maanden geleden #16616

  • Robin887
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 2
Snap wat je bedoeld, het idee was om ze ook eergens omheen zetten, maar deze waren zoveel kleiner nog dan de rest dat ik dacht hier probeer ik het op deze manier mee. In het midden is deze ook nog wat hol, heb geen cetrale stam genomen, ik dacht misschien is dat een nadeel dat deze teveel in het nauw komt. Dus kortom ze staan ook meer zij aan zij dan als een bosje.

GA bij de wat dikkere stammen nu wat in het midden zetten, dacht aan een rvs schroef misschien. Zou ik deze evt ook er volgens seizoen of later er uit kunnen schroeven, of is dit echt een heel dom idee??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

trunkfusion acer palmatum of..... 11 jaren 2 maanden geleden #16619

  • Robin887
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 2
Heb toch maar niets in het midden gedaan, alles opgesnoeid en met een hoop gepriegel alles zij aan zij gezet, ziet er toch weer een beetje als een gewoon bosje uit maar de stammen onder de raffia die lopen netjes met elkaar mee.

Als ik advies moet geven denk ik dat men toch beter wat jonger materiaal kan gebruiken wat nog niet ontspringt aan alle kanten, dit maakt het erg lastig, nog niet te spreken over de gigantische bos wortels onder aan elk plantje.

Nu ben ik benieuwd wat het word, en naar reacties.

Ik vind het redelijk gelukt, al zie je dat nu niet goed, dat zal dus kenbaar worden als de raffia verwijderd word op zn tijd.

Groet robin.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

trunkfusion acer palmatum of..... 11 jaren 2 maanden geleden #16633

  • Catwoman
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 47
  • Ontvangen bedankjes 6
Kan dit enkel maar met Acer palmatum of kan dit ook met andere plantjes? ik heb o.a. 7 of 8 stuks van Acer campestre.Deze zijn nog erg jong, maar ong. 10 cm hoog en hebben weinig wortel (heb ze geschenkt gekregen.Of zou het beter zijn, ze apart te laten doorgroeien, zodat er meer wortels aan komen?
Ben eigenlijk maar een beginneling in de bonsaikunst!
Groetjes
:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

trunkfusion acer palmatum of..... 11 jaren 2 maanden geleden #16636

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hoi Cat woman,

Dit gaat zeker ook met andere planten. Zie een nu open staande wedstrijd hier op de website (Nou, eigenlijk, de engelse variant): www.bonsaiempire.nl/forum/algemeen/11878-bonsai-competitie

Wat je met jouw acer campestre moet.. Dat is echt een keuze aan jou :) Als je 7 plantejes hebt van 10 cm hoog dan krijg je daar misschien een stammetje van 2 cm doorsnede mee. Dan win je, denk ik, één, max twee groeiseizoenen door ze te fuseren. Ik denk dat het zonde is om dat te doen, als je de ruimte zou hebben om deze los te laten groeien.

Ter vergelijking: Voor de wedstrijd heb ik ~50 stuks veldesdoorn van 80cm hoog besteld. Ik verwacht een stak van bijna 20cm dik te kunnen maken hiermee.

Maar natuurlijk is het wel een leuke oefening om het nu met deze kleine plantjes te doen, en ervaring op te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

trunkfusion acer palmatum of..... 11 jaren 2 maanden geleden #16639

  • Catwoman
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 47
  • Ontvangen bedankjes 6
Hallo Leatherback,
bedankt voor de goede raad. Ik zou dit niet voor de wedstrijd doen, gewoon een beetje experimenteren!!!
Ik heb de engelse pagina bekeken, maar ben in t' engels niet zo thuis!! :sick:
Misschien de kleine stekjes maar nog een beetje laten groeien en later proberen!

Toch bedankt voor de inlichting. :)

Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren