Onderwerp:

Boek aanbevelingen voor een beginneling 11 jaren 2 maanden geleden #16330

  • Kelvin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allemaal,

Ik zoek een boek die mij alle basis technieken haar fijn kan uitleggen. Ik heb namelijk al een aantal Engelse boeken hierover aangeschaft, echter de uitleg is erg gering om het zo eventjes netjes te verwoorden.

Zijn er boeken die jullie mij aan kunnen bevelen waar ik als beginneling goed mee uit de voeten kan komen en mij de basis technieken leert?

Ik wil namelijk het eerst proberen met een leerboek en later als ik echt een fanaat word in de hobby bonsai dan cursussen of zelfs lid worden van een bonsai vereniging.

Alvast enorm bedankt. Ik kijk uit naar de boeken die jullie mij aanbevelen.


Groet,


Kelvin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boek aanbevelingen voor een beginneling 11 jaren 2 maanden geleden #16331

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hm.. Ik heb zelf geen boeken gebruikt, mara begrijp dat het boek van Harry Tomlinson een goede moet zijn.

Wat betreft eerst met een boek later een cursus ed. Lid worden van een vereniging zou wat mij betreft de eerste stap zijn. Hands-on met iemand bezig zijn leert je veel meer dan je uit een boek kan halen. Tevens is het belangrijk om planten te hebben. Als je geen ervaring hebt met het verzorgen van planten is dat je eerste 'uitdaging'. Als je planten een volledig jaar in een pot kan laten overleven kan je over bonsai technieken gaan nadenken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kelvin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boek aanbevelingen voor een beginneling 11 jaren 2 maanden geleden #16332

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Idd, aanrader is boek van Harry Tomlinson,
Maar zoals LB stelt, leer je veeeeeeel meer van cursussen en/of een vereniging dan uit boeken.
Veel boeken zijn ook geschreven door mensen die in een ander klimaat wonen dan wij, dus veel handelingen moeten dan op een ander tijdstip plaatsen vinden etc.

Bij een vereniging (bij jou in de buurt) weten de mensen wat het beste tijdstip is voor jouw bomen in jouw klimaat vanuit eigen ervaring.

Daarnaast is veel wat in (oudere) boeken staat geschreven nu wat achterhaald, dus houdt ook daar rekening mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kelvin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boek aanbevelingen voor een beginneling 11 jaren 2 maanden geleden #16361

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Kelvin,

Ik heb het Nieuwe Bonsai Handboek van Harry Tomlinson al heel wat jaartjes in mijn bezit en ik kan je dit boek echt aanbevelen.

En of je je al dan niet aansluit bij een bonsaivereniging, dit boek is toch steeds weer de vraagbaak waar je telkens weer op terug valt als je thuis bezig bent met je boompjes en even wilt checken hoe e.e.a. nou ook alweer in elkaar stak.

Maar vergeet niet dat ook oude boeken, ondanks dat Dea schreef dat e.e.a. wat achterhaald is, je een schat aan info kunnen verstrekken.
Een boom blijft toch een boom natuurlijk! ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mighty mouse, LadyErebus, Kelvin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts