Onderwerp:

eikenzaailing 11 jaren 1 maand geleden #17155

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
zoals ik eerder al schreef ben ik een beginneling en dus op zoek naar allerlei goedkoop of gratis materiaal om op te oefenen,nu zag ik vorige zomer in mijn tuin net op de grens met de buren een eikje die opgekomen was,die was toen een cm of 20,dus ik vermoed een zaailing van datzelfde jaar.
die trok mijn aandacht met betrekking tot startmateriaal,alleen groeit ie dus tussen de leylandihaag,en door het gaas een beetje...hoe langer die daar blijft groeien,hoe moeilijker om later uit te graven zonder schade denk ik dus.
uitgraven en elders in de tuin planten was mijn gedacht,maar wanneer is daar de beste tijd voor??
ik heb al van een paar mensen gehoord die een eikenzaailing hadden uitgestoken om verder op te kweken,maar die gingen stuk voor stuk dood....
graag tips om het succes zo groot mogelijk te laten zijn dus.
dank bij voorbaat
MVG.Fatma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikenzaailing 11 jaren 1 maand geleden #17157

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
voorjaar, nu kan ook, mits de grond niet te bevroren is, maar dat zal meevallen denk ik, mss alleen de bovenste laag ietsje.

ruim uitsteken, niet teveel aan de wortels "prutsen". mss alleen de penwortel inkorten of weghalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dea.

eikenzaailing 11 jaren 1 maand geleden #17159

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
dat ruim uitsteken is dus net het probleem,vanwege de haag en het gaas dat net op de grens staat..
ik zal een paar weekjes wachten dan best?? en dan inderdaad proberen om toch zo ruim mogelijk uit te steken....en nog wat zoeken of er ergens anders toevallig nog zaailingen te vinden zijn(tuin is nogal groot,mischien vind ik nog wat leuks)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

eikenzaailing 11 jaren 1 maand geleden #17178

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Tot nu toe heb ik geen enkel probleem gehal met het verzetten van eikjes. De komende week zou ik hem gewoon verplaatsen. Wel de penwortel afknippen op een paar cm lengte en/of het plantje op een tegel planten.

Zie ook
www.bonsaiempire.nl/forum/basis-techniek...ortels-quercus#11008
www.bonsaiempire.nl/forum/basis-techniek...ling-voortgang#15905

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts