Onderwerp:

zaaien in het voor jaar 11 jaren 1 maand geleden #17371

  • jellecorolla
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 1
ik heb van morgen zaden besteld van de
Cryptomeria japonica (Japanse ceder).

maar nu las ik op het internet dat je beter in het na jaar kan zaaien of anders de zaden in de koelkast of vrieser te leggen om zo de winter na te bootsen (Stratificatie) maar is er iemand die mij kan vertellen hoe lang dit gedaan word ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zaaien in het voor jaar 11 jaren 1 maand geleden #17373

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Stratificatie verschilt van soort tot soort. Voor deze heb ik gevonden dat je een a twee maanden aan moet houden, in de vleeslade van je koelkast (De onderste lade is het koudste). Laat de zaden 24 uur weken in een bakje water. Meng daarna de zaden met wat vochtig (niet zeiknat!) zand in een zakje of ijsbakje en zet in de koelkast:

Even if stratification process is not necessary, it still speeds up the seedling coming up. To soak seeds during 24 hours, then to stratify at +3°/+5°C for a 1 to 2 months period.
www.vilmorin-tree-seeds.com/seeds/conife...omeria-japonica.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zaaien in het voor jaar 11 jaren 1 maand geleden #17390

  • jellecorolla
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 1
ok dat is mooi , dan gaan we wachten op het binnen komen van de zaden en dan die koelkast in gebruik nemen .
heb ook gelijk een Juniperus chinensis besteld bij de zelfde bestelling als die van de zaden , vind dat toch altijd wel een erg mooie plant om en een bonsai van te maken en dan wil ik proberen om er een han-kengai stijl van te maken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts