Een behoorlijk oud draadje, maar sinds ik dit jaar begonnen ben met mijn eigen uitvoering, vroeg ik me af of iemand hierboven ver is gekomen en een update zou kunnen plaatsen. Ik ben begonnen met een stammetje van ca 8cm. Hieronder een foto.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ik kom dit draadje vandaag tegen. Grappig, ik ben ook met een knotwilgje bezig. Mijn knotwilgje heeft al 2 winters overleefd. De inspiratie voor deze wilg is voor mij een oude gebogen knotwilg in het Amersfoortse Waterwingebied. Van deze wilg heb ik een paar jaar geleden stek genomen. Het stammetje is inmiddels gebogen en de takken zijn naar boven gericht.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Als je een wilg wil hebben in je collectie hoef je die niet van jonge plant op te laten groeien.
Je kan een tak afzagen met de juiste tapsheid en beweging die je graag ziet, en die steek je in een mengsel van fijne academie en fijn gemalen spaghnum mos. Die gaat wortels maken en dan heb je gelijk een goeie stam om verder op te kweken.
Salix laat zich Super makkelijk stekken in alle diktes.
Groeten Luc
In kleine containers zal er zo goed als nooit veel diktegroei gebeuren. Kan je geen dikkere tak verkrijgen en begin je met een dunne stek, maar wil je toch een forse stam dan gebruik je beter volle grond of (als je dat niet hebt) een ruime pot of bak.