Onderwerp:

Verschillende nieuwe 'projecten' 4 jaren 10 maanden geleden #80924

  • RonBraeken
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 5

Ivan schreef : Volgens mij heb je al eens een zéér duidelijk advies gekregen niet verder te morrelen aan deze plant. Mag ze niet een tijdlang herstellen van de gedane ingrepen en terug op krachten komen? Wat geduld is een essentiele bonsaideugd.


Natuurlijk mag die dat wel, maar hij groeit zo gigantisch hard, dat als ik hem laat doen, ik in september een struik van een meter in een pot heb staan, lijkt mij ook niet ideaal te zijn om hem dan opnieuw te moeten inkorten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verschillende nieuwe 'projecten' 4 jaren 10 maanden geleden #80940

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Heeft deze Hybiscus binnen gestaan? Zo ja, dan kan dat de oorzaak zijn van de lange internodes. Ik kan je niet zeggen of de internodes korter zijn als de boom buiten staat, de mijne heeft nu pas zijn eerste blad ontwikkeld. En ik heb verder geen ervaring nog met hybiscus, dit is mijn eerste hybiscus die ik heb.

Verder wil ik nog wel iets zeggen over de hydrokorrels en de stukjes hout die je op de pot hebt liggen. laat me duidelijk zijn iedereen moet doen wat hij of zij wil en doe vooral je eigen ding. Maar je plaatst hier foto's dus ik denk dat ik er een mening over mag hebben en deze ook kan geven. Persoonlijk vind ik de hydrokorrels niet mooi, sterker nog het haald de aandacht (voor mij) weg van de plant. De stukjes hout doen dit ook, en in combi met de hydrokorrels is het hout helemaal geen toegevoegde waarde. Ook zorgen de hydrokorrels er dat de boom een kunst boom lijkt, de blood liggende wortels komen ook geheel overbodig over door de korrels. Als ik je een tip mag geven, koop een zak akadama en verveng de laag hydrokorrels hier mee en je zult zien je plant word er nog mooier van, wat je starter mag er best zijn.

Nogmaals dit is slechts mijn mening en doe vooral wat je zelf wil ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RonBraeken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verschillende nieuwe 'projecten' 4 jaren 10 maanden geleden #80954

  • RonBraeken
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 5
Merci voor de constructieve feedback.

Hij heeft altijd buiten gestaan, maar in een grote bloembak, wel op een plaats waar hij te min licht kreeg en last had van slakken (vermoed ik), waardoor hij maar een zeer beperkte bladgroei had.

Gisteren is hij door het onweer en materiaal wat er tegen vloog losgetrokken (lag scheef op zijn pot). Ik heb hem terug geplaatst zoals hij stond, hopelijk gaat hij er niet teveel last van hebben..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verschillende nieuwe 'projecten' 4 jaren 2 weken geleden #84665

  • RonBraeken
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 5
Wortels een paar weken terug bijgewerkt,
Hydrokorrels vervangen door lavastenen (wou akadama kopen maar owv Corona geen winkel die mij dat kon verkopen).
Hout stukken weggehaald.
Hij begint verrassend al veel beginnende bladeren te laten zien, die kort op mekaar lijken te staan.

In september heeft hij nog mooi (en zeer fel) in de bloei gestaan, helaas wel witte bloemen terwijl ik lievere een ander kleurtje had gezien. Daar moet ik eens voor gaan opzoeken wat mogelijk is om dit aan te passen..

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren