Onderwerp:

Grove Den 3 jaren 6 maanden geleden #87986

  • Murvie
  • Murvie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 0
Als eerst wil ik bedanken voor de handige tips van Rorror en Leatherback en heb ik nu mij eerste 30 zaadjes uit de appel van de grove den.

Ik wil ze natuurlijk maar al te graag zaaien en vooral met een goede opbrengst ik heb het zaai filmpje gezien op de website maar toch benieuwd naar meer info voor specifiek de Den moeten ze de hele winter gewoon buiten staan ect...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grove Den 3 jaren 6 maanden geleden #87995

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Hele winter buiten laten staan is goed.
Van de boom vallen ze af, en liggen er ook heel de winter buiten totdat ze in de lente ontkiemen.
Vochtig neerzetten dus niet nat, dus goed doorlatende grond gebruiken en eventueel onder een afdakje. Eens per 2 weken controleren is dan voldoende. Ook niet te diep zaaien, in het bos komt er hoogstens wat blad en naalden boven op het zaadje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grove Den 3 jaren 6 maanden geleden #87998

  • Murvie
  • Murvie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 16
  • Ontvangen bedankjes 0
Wat voor mix gebruik je kwa substraten en je had het in de andere post over zaaitrays aangezien ik totaal nieuw ben heb ik gegoogld en kom ik op bakjes uit bestaand uit 1 geheel en met heel veel vakjes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grove Den 3 jaren 6 maanden geleden #87999

  • Jason
  • Jason's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Hallo,
Ik heb vorige winter het zelfde gedaan, ik ben maar een beginner dus wat ik vertel kan volledig verkeerd zijn maar dat is wel mijn ervaring geweest.

Ik heb ze eerst 24 u in een potje met water gelegd, daarna wat keukenpapier opgevouwd en de zaadjes mooi naast elkaar gelegd en nog eens dubbel geplooid.
Het papier licht vochtig beneveld, in een plastiek zakje gestoken met een rietje in dat een stukje uit het afsluitbare zakje steekt om voor zuurstof te zorgen.
Dit heb ik dan minstens 6 weken in de koelkast gestoken (stratificatie heet dit proces) daarna heb ik ze in kleine potjes gezaaid en hier zijn er toch een stuk of 6-7 van beginnen groeien.
Waar er nu nog maar 1tje van over is gebleven maar die wel goed is gegroeid.

Nog een keer ik ben maar een beginner dus is misschien niet de correcte manier,
Veel succes
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Murvie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts