Onderwerp:

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 3 maanden geleden #88900

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 567
  • Ontvangen bedankjes 173
Geduld: gewoon laten staan met minimaal 1 scheut die je laat groeien tot je de stam dik genoeg vind.

Zelkova word veel gebruikt in bezemstijl. Zelf benr ik bezig met een esdoorn in deze stijl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 3 maanden geleden #88904

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Yup, zelkova voor een bezem.

Als je een rode esdoorn wilt, zou ik een deshojo of shindeshojo doen. Die hebben TOP uitloop in het voorjaar, en alle nieuwe groei gedurende het jaar is ook initieel rood..



Val niet in de valkuil nu veel zeer jonge boompjes voor weinig geld te kopen. Begin met ook een paar bomen die je echt de moeite waard vindt (Naast ev. wat jongere planten die je op kan kweken).

Zelf vind ik het laten uitgroeien leuk, en heb veel jong spul staan. Maar als je mensen op bezoek hebt, is het leuk om ook een paar beteren bomen te kunnen laten zien. Zeker mensen die niet met bonsai bezig zijn zullen ander snel zeggen "wat een rommel"

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linn01

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 3 maanden geleden #88925

  • Linn01
  • Linn01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 217
  • Ontvangen bedankjes 26
acer spreekt me meer aan dan zelkova.

Ik hoef niet per se een typische bezemvorm - de rechtopgaande rode acers zoals foto leatherback vind ik bijzonder mooi.

Begrijp ik dat goed dat een shindeshojo de upgrade van deshojo is? Dan zou ik daarvoor kiezen.

Ik ga 1 boom kiezen, zelfs al besef ik dat de verleiding om er een aantal te kopen zeer groot zal zijn.

Nu ja, misschien maximum 2 dan :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 3 maanden geleden #88926

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295

Linn01 schreef : Nu ja, misschien maximum 2 dan :whistle:


....iemand heeft "het" te pakken ;) :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 3 maanden geleden #88935

  • Fonz
  • Fonz's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 261
  • Ontvangen bedankjes 57
Lang verhaal kort: Met 1 boom ben je snel klaar, neem er gewoon van elks 1 :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 2 maanden geleden #89642

  • Linn01
  • Linn01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 217
  • Ontvangen bedankjes 26
Update 2:

-Ulmus, cedrus, kleine deshojo, metasequoia en quercus heb ik vorige maand in volle grond gezet teneinde wat aan te dikken. Zouden die sukkelaars nu geen al te koude voeten krijgen? Waren al gewoon om buiten te staan, maar toch, met de huidige temperaturen...

Hopelijk komt er in de lente nog wat leven tevoorschijn. :huh:

Verder ben ik eens door de tuin gegaan en heb in november- begin december een aantal stekken genomen van volgende mijns inziens interessante planten:

- prunus
- hamamelis
- lagestroemia

Die sukkelaars staan in potten, en zijn wellicht ook niet heel blij met wat ik hen heb geflikt , net voor een strenge winter.

Ben ik nu een massamoordenaar geweest? Op aanraden van medeplichtige experten hier aanwezig?

Volgens artikel 419 van het (Belgisch) Strafwetboek, wordt hij die onopzettelijk iemands dood veroorzaakt, gestraft met een gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar en met geldboete van vijftig euro tot duizend euro. Die laatste bedragen moeten x 8.

Kan al een mooie nieuwe bonsai van gekocht worden bij Danny.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Linn01.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 2 maanden geleden #89645

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 567
  • Ontvangen bedankjes 173
De bomen met wortels in de volle grond zullen het vast wel blijven doen.
Stekken heb ik ook gedaan maar wel in de schuur gezet, ook daar zal het best kunnen vriezen maar beter plek heb ik ook niet,. Voor de vorst verdikten de knoppen van de geveerde zwarte els al maar dat zegt nog niet alles, afwachten maar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Linn01

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 2 maanden geleden #89647

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Linn01 schreef : Ben ik nu een massamoordenaar geweest? Op aanraden van medeplichtige experten hier aanwezig?


Wie heeft jou aangeraden om midden in de winter dingen uit potten te halen en te planten?

Overigens.. Dat artikel dat je aanhaalt gaat over het doden van IEMAND niet iets. Sorry. Geen banaan.

Bijna al mijn bomen staan onder de sneeuw op het moment. Hieronder ook een aantal vers verpotte bomen. Het zijn bomen, geen babies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 2 maanden geleden #89648

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295

leatherback schreef :

Linn01 schreef : Ben ik nu een massamoordenaar geweest? Op aanraden van medeplichtige experten hier aanwezig?


Wie heeft jou aangeraden om midden in de winter dingen uit potten te halen en te planten?

Overigens.. Dat artikel dat je aanhaalt gaat over het doden van IEMAND niet iets. Sorry. Geen banaan.

Bijna al mijn bomen staan onder de sneeuw op het moment. Hieronder ook een aantal vers verpotte bomen. Het zijn bomen, geen babies.



... tegenwoordig wordt alles geantropomorfiseerd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuwe aanpak. Geduld versus quick wins 3 jaren 2 maanden geleden #89657

  • Linn01
  • Linn01's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 217
  • Ontvangen bedankjes 26
*grinnik* rode lap en die stier :P

Wat betreft het artikel onopzettelijke doodslag: ik werk bij het openbaar ministerie als jurist, dus dat is niet echt een openbaring, maar blij te horen dat lederrug dat ook wist. Hoe kon het ook anders. Over het doden van leven kan nog een boompje worden opgezet, daar spraken we op de univ in de lessen wijsbegeerte ook wel over. Is het leven van een boom of een dier minder waard dan dat van een mens? Maar inderdaad er staat 'iemand' in de tekst. Wat niet wegneemt dat ik soms tegen mijn boompjes praat alsof het personen betreft. Ik ga niet zover om ze te knuffelen, maar ik stel wel op prijs dat ze me nooit tegen spreken.

Maar alle gekheid op een stokje: in deze koude barre dagen is een beetje ironie, cynisme en antropomorfisme af en toe wel op zijn plaats, dat moeten zelfs bedreigde diersoorten erkennen B)

Het moet hier ten slotte niet altijd gaan over een ficus die zijn blaadjes verliest, denk ik dan.

Ik ga er van uit dat die boompjes in de grond het wel zullen redden hoor, zoniet waren het zwakkere exemplaren en dan geldt survival of the fittest. De boompjes in pot is een ander verhaal, en dan zeker de pas gestekte. Nu ja die laatsten waren gratis.

We zullen zien. De boompjes die het redden, zullen in elk geval extra aandacht krijgen wanneer de knoppen beginnen breken binnen een maandje. Dan krijgen de blaadjes weer boompjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Linn01.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts