Onderwerp:

Azalea Stekjes 3 jaren 2 maanden geleden #89156

  • murkster
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi!

Ik ben redelijk nieuw in de bonsai wereld. Ik had in November wat stekjes van een aantal satsuki Azaleas gemaakt. Wat normaal veel te laat in het jaar zou zijn. Maarja het was op goed geluk. In December kon ik ze onder een LED groei verlichting plaatsen.

Nu een maand later zijn er te best een aantal aan het groeien. Er zijn al redelijk wat nieuwe bladjes, en zelfs en enkele bloemknoppen, die ik heb laten zitten zijn aan het uitkomen.

Ik heb een aantal vragen en wil jullie vragen voor tips wat ik nu moet doen.

Ik neem aan dat ik na kort genieten van de bloemen, ze weg moet halen, zodat de stekjes meer energy gebruiken voor de aanmaak van bladeren en wortels.

Uiteindelijk zal de kweekbak te klein worden voor al de bladeren en takken, dus wanneer moet ik ze verpotten?

Gisteren ging ik de kweekbak luchten, en met het idee dat ik ze een keer moet verpotten dacht ik ze wat langer te laten luchten. Na ongeveer 2 uur zag ik dat veel van de nieuwe bladeren en zelfs takjes slap hingen. Waarna ik ze maar weer snel had besproeid en de deksel van de kweekbak erop heb gezet. Gelukkig na een aantal uur zag het er wel weer goed uit.
Hoe bevorder je de sterkte/verharding van het nieuwe loof?

Alvast bedankt!

Ohh jaa nog een fototje van de stekjes

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea Stekjes 3 jaren 2 maanden geleden #89157

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Als de kap ervanaf is en het blad gaat hangen, zijn de wortels nog niet sterk genoeg om de plant van vocht te voorzien.