Onderwerp:

Van boompje naar bonsai, hoe? 3 jaren 3 weken geleden #90600

  • Martine24
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb een aantal citroenboompjes van ongeveer een jaar oud. Met een paar zou ik willen proberen om er een bonsai van te maken, maar ik ben er echte beginner.... Ik kan erg weinig info vinden over een goede techniek om dit te doen. Hebben jullie tips/trucs voor mij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Van boompje naar bonsai, hoe? 3 jaren 3 weken geleden #90602

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 265
  • Ontvangen bedankjes 67
Als je googelt komt er een enorme hoeveelheid informatie je kant op. Wellicht zelfs teveel.
Eerste fase zal zijn dat je de planten laat groeien. Met plantjes van een jaar oud kun je nog niet veel. Je zou het kunnen verdelen, een mame maken, dan doe je al wat bonsai-werk maar dat zal niet eenvoudig zijn en anderen laten groeien in grote potten.
Voor citrus heb je wel een kas nodig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martine24

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Van boompje naar bonsai, hoe? 3 jaren 3 weken geleden #90609

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Martine24 schreef : Ik heb een aantal citroenboompjes van ongeveer een jaar oud. Met een paar zou ik willen proberen om er een bonsai van te maken, maar ik ben er echte beginner.... Ik kan erg weinig info vinden over een goede techniek om dit te doen. Hebben jullie tips/trucs voor mij?

'Even' vertellen hoe je bonsai maakt? Bonsai kweken is niet zomaar iets wat je even doet, dat zijn processen van vele jaren die je niet zomaar even kunt beschrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren