Onderwerp:

Overwinteradvies voor een paar twijfel gevallen 2 jaren 5 maanden geleden #92967

  • erwinV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo beste mensen,

Ik heb meerdere planten van de volgende soorten waar ik aankomende winter even niet weet wat ik er mee aan moet:

Citrus Hystrix (<2 jaar)
Granaatappel punica (<2 jaar)
Tamarinde (<2 jaar)

Ik heb alleen 2 vensterbanken op het zuiden en een balkon op het noorden, geen verdere binnenruimte waar het koel genoeg kan zijn.

Mijn idee is dat voordat het onder de 10 Celcius wordt ik deze op 1 van mijn 2 vensterbanken plaats en inpak, tegen de wind en vorst in de nacht etc.

De eerste gedachte was ze binnen en dan achter het raam maar ik ben zo bang dat het te warm/ droog wordt waardoor ze het niet redden. Ik heb een optie in de keuken maar daar is het zo donker en dan maandenlang. Ik weet het niet.

Zou graag wat tips horen! :)

Bedankt alvast,

Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Overwinteradvies voor een paar twijfel gevallen 2 jaren 5 maanden geleden #92978

  • erwinV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 1
.. Ik heb de tamarindes inmiddels binnen voor het raam neergezet, kunnen volgens mij wel goed tegen droogte en de warmte zal ook geen probleem opleveren.

Zit alleen nog met de citrussen en een mooi jong granaatappel boompje.

Elke tip is welkom :)

Groeten,

Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Overwinteradvies voor een paar twijfel gevallen 2 jaren 5 maanden geleden #92979

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Mijn granaatappel blijft buiten en alleen bij sterke vorst gaat deze de garage in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: erwinV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts