Onderwerp:

Beginner met Acer palmatum Osakazuki zaden 2 jaren 2 maanden geleden #93683

  • __ende
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo leden!

Sinds de kerst ben ik begonnen aan de hobby bonsai, zover je het nu een hobby kan noemen uiteraard!

Ik heb voor kerst een pakketje zaadjes gekregen deze gezaaid, het zijn 4 soorten en twee er van zijn inmiddels al een kleine 5cm!

Ik vind persoonlijk de rode Japanse esdoorn het mooiste alleen doet deze tot heden nog niet veel vergeleken met de andere soorten.

Nu heb ik nog zakje met rode esdoorn zaadjes liggen en wil ik deze graag op de juiste wijze gaan poten voor het beste resultaat, op internet kom ik er niet heel veel informatie van tegen in vergelijking met de simpele handleiding van het gekregen pakketje.

Wat is het zaai advies voor de zaadjes die ik nog heb liggen ?

(Acer palmatum Osakazuki)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner met Acer palmatum Osakazuki zaden 2 jaren 2 maanden geleden #93684

  • JosvanE
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 50
  • Ontvangen bedankjes 11
Hallo Ende en welkom hier.
Zaaien is wat mij betreft altijd een leuke bezigheid (los van of het nou voor bonsai doeleinde is of niet) In het geval van de meeste bomen (in dit klimaat) is het zo dat de zaden gestratificeerd moeten worden, d.w.z. dat ze een koude behandeling nodig hebben om te kunnen kiemen. Daarom zou ik altijd met uit de natuur verzameld materiaal mijn zaden in gewone grond steken en deze lekker de hele winter buiten laten staan. Zo kan ik in het voorjaar genieten van boompjes die kiemen. Zelf heb ik momenteel ook Acers buiten staan maar die zijn dus nog niet gekiemd (komen van een struik buiten).
Ik weet niet of alle Acer soorten stratificatie nodig hebben, want het is wel 'vreemd' dat jouw Acers zijn gekiemd al. Heb je ze binnen gekiemd?
Verder: de duur van stratificeren varieert ook, maar ik zou het met een aantal zaadjes die je nog over hebt gewoon proberen om ze in een potje te zaaien en buiten te zetten.
Veel plezier ermee.

Groeten,
Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts