Onderwerp:

Basis om te beginnen 12 jaren 3 maanden geleden #5286

  • evilsnowmad
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik vond deze site via een vriend en ik dacht ik ben gek op planten en ik wil hier is kijken hoever ik met deze planten hobby kan komen ik had de volgende vragen:

Waar kan ik goed koop en snel aan zo`n plant komen?
Wat heb ik nodig voor mest?
wat heb ik nodig voor verdere spullen om een nieuw seizoen mee te beginnen?
waar kan ik het beste mee beginnen in de zin van wat voor plant? Graag een plant met niet veel onderhoudt.
wat voor gieter? Ik bedoel goed koop een winkel waar je ze bijna gratis haalt want ik ben pas 15 en ik wil graag niet veel geld uitgeven en ik heb nog niet zo`n grote kamer.

Help me ik ben nieuw heb veel uitleg nodig ik weet wel veel van planten maar hier niets van heb je tips of heb winkels waar jij je spullen koopt stuur alles maar ik lees het wel en ik bedankje wel.

Gr evil ps ik heet merijn kalberg als je het netjes wil formuleren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Basis om te beginnen 12 jaren 3 maanden geleden #5288

  • boess2k
  • boess2k's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 102
  • Ontvangen bedankjes 6
hoi merijn

leuk dat je ook met bonsai wilt starten
3 dingen wil ik je al meegeven
1 snel
2 weinig onderhoud
3 gratis
eigenlijk 3 dingen dingen die niet samen gaan met bonsai
verder kan ik zeggen dat dat uitgangs materiaal overal te vinden is van een boompje
uit tuincentra tot een yamadori uit de bergen ook in je tuin en bos noem maar op.
lees eerst maar is een goed boek .
als het om een goede boom gaat moet je eentje nemen die bij je past ( wil je een binnen of
buiten bonsai)
bonsai) voor buiten raad ik een ulmus parviflora aan makkelijk leuk boompje om te beginnen.
gieter maakt niet uit als je er water mee kan geven is hij goed (wel broeskop)
mest daar maakt de npk waarde het belang maar gedroogde koeimest korrel is goed gebleken

in elk geval veel plezier met je hobby

greets boes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Basis om te beginnen 12 jaren 3 maanden geleden #5323

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo Merijn,

Wil je een boom op je kamer of een voor buiten? Het ligt aan de soort boom die je koopt, wat voor soort mest je moet kopen, over het algemeen kun je Biogold wel gebruiken voor de meeste bomen.

Goedkoop kun je aan startmateriaal kopen via een tuincentrum (daar hebben ze vaak wel jeneverbessen staan of andere planten). In de shop hebben we ook starterssets, waar alles bijzit wat je nodig hebt om het boompje te stylen, o.a. een pot, draad en wat mest zie www.bonsaishop.nl/bonsai/startersets.html

Gieter maakt op zich niet veel uit, als hij maar een fijne sproeikop heeft, dat de grond niet uit de pot wegspoelt.

Juniperus (jeneverbes) is een goede soort om te beginnen (is een buitenboom) en is vrijwel overal beschikbaar.


Zoals al eerder is gezegd, een boek over bonsai zoeken is zeker handig om te kopen voordat je met deze prachtige hobby begint, dan heb je al de basiskennis en ook kan je het boek dan gebruiken als naslagwerk als je weer iets wilt opzoeken, ook op de site staat veel informatie over van alles! :)

Ik hoop dat je nu antwoord hebt op de meeste vragen en ik wens je veel succes!
Youri

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Basis om te beginnen 12 jaren 3 maanden geleden #5325

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
hey,

Ja een boek moet je zeker aanschaffen. Ik haal mijn boeken uit de bib. Gratis! :d

Je hebt nu al een paar goede voorbeelden voor een goede beginners boom.. In een vorige topic heb ik ook al over een ligustrum gesproken, ik hoop dat je het gelezen hebt:)

Een bonsai op je kamer kan snel achteruit gaan, als je de juiste omstandigheden niet hebt. Maar ik wil je zeker niet ontmoedigen:) Maar bonsai voor buiten lijkt me beter om mee te beginnen:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren