Onderwerp:

Re: absolute dummie 12 jaren 2 maanden geleden #6428

  • helena
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
heb het even gegoogeld en het ziet er inderdaad wel uit als een ficus retusa. Heel erg bedankt voor de tips. ik hoop dat ik er alvast goed voor kan zorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: absolute dummie 12 jaren 2 maanden geleden #6468

  • tuinlief
  • tuinlief's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 20
  • Ontvangen bedankjes 2
Beste Helena, de voornaamste tip welke ik je kan geven is deze: indien je je echt verder wil verdiepen in bonsai; sluit je aan bij een vereniging of volg ergens een beginnerscursus. Je kan jaren op jezelf blijven experimenteren en via sites en boeken aan info geraken. Maar zien doen en onder begeleiding zelf doen is nog steeds de beste leermeester.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: absolute dummie 12 jaren 2 maanden geleden #6470

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

tuinlief schreef : Beste Helena, de voornaamste tip welke ik je kan geven is deze: indien je je echt verder wil verdiepen in bonsai; sluit je aan bij een vereniging of volg ergens een beginnerscursus. Je kan jaren op jezelf blijven experimenteren en via sites en boeken aan info geraken. Maar zien doen en onder begeleiding zelf doen is nog steeds de beste leermeester.


Voor diegene die al enigszins zijn "ingewijd" in de bonsaihobby maar zich verder willen ontplooien is een vereniging zeker iets om over na te denken!
Maar de aanschaf van een goed bonsaiboek zie ik voor een beginner toch wel als een basis om je de beginselen wat eigen te maken.
En wat is er nou mooier als beginneling zijnde om zelf allerlei info te vergaren middels boeken en/of internet en met die kennis aan de slag te gaan.
Ik ben van mening dat je door zelfstudie en wat experimenteren voor jezelf al heel wat kunt bereiken!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tiger313

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts