Onderwerp:

Lariks zaden 12 jaren 1 maand geleden #6923

  • smokeysender
  • smokeysender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 84
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb nog lariks zaden van vorige jaar, larix kaempferi en lariks laricina, deze 2e is me vorig jaar niet gelukt om te laten kiemen. Bij kaempferi is de helft ongeveer gelukt. kan ik nog zaaien? en zo ja heeft men nog enige tips om de laricina te laten kiemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Lariks zaden 12 jaren 3 weken geleden #7945

  • Eelco
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 164
  • Ontvangen bedankjes 13

smokeysender schreef : Ik heb nog lariks zaden van vorige jaar, larix kaempferi en lariks laricina, deze 2e is me vorig jaar niet gelukt om te laten kiemen. Bij kaempferi is de helft ongeveer gelukt. kan ik nog zaaien? en zo ja heeft men nog enige tips om de laricina te laten kiemen?


Ik heb vorige winter ook een zakje zaden van die soorten gekocht bij bonsaishop.nl. Heb ze in februari oid gezaaid in een zaaibak die ik binnen had staan, met een doorzichtige overkapping erop om het warm en vochtig te houden. Aanvankelijk kiemden alleen de kaempferi zaden, pas 1,5 tot 2 maanden later kiemden de andere zaden. Alleen lijkt het erop dat dit geen laric laricina is, maar een soort pinus. Heb ze vervolgens in begin zomer buiten gezet op een plek waar ze een aantal uren zon per dag kregen. Dit voorjaar heb ik ze individueel opgepot en doen ze het allemaal erg goed. Misschien aan de late kan om nu nog te beginnen, maar het moet vast lukken? Als het niet lukt om ze te laten kiemen dan zijn de zaden simpelweg niet goed...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts