Onderwerp:

Re: Kersenboompjes 12 jaren 3 dagen geleden #8460

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
ik heb even een voorbeeld van internet geplukt ik heb er trouwens ook getallen van 1 tot 3 bij gedaan 1 is de hoofd stam 2 is een zij tak en 3 is ook een zij tak nou kijk wat hier gebeurt is is dat tijdens het groeien zijn deze 2 zij takken niet gesnoeit en zijn dus grote takken geworden die later wel gesnoeit zijn om er model en vorm in te zetten net als de hoofd stam bij deze style is het de bedoeling dat je oneven aantallen aan stammen hebt in dit geval 3 die 3
stammen vorm je gewoon tot gewone bomen alleen verschillen ze wel in lengte dus je hebt je hoofd stam das de grootste en dan heb je de 2e die is korter en de
laaste is dan het kortste van de 2 zo zou je dat dus moeten doen lijkt mij PS: ik hoop dat het zo goed uitgelegd is zo niet correct me if i'am wrong gr bonsai1.2 :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by GiovanniKooreman.

Re: Kersenboompjes 12 jaren 3 dagen geleden #8466

  • Dino
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je voor de uitleg :cheer: Maar is dat dan een boom die uit zichzelf al 2 zijtakken had aan de grond? Of is de stam dan op een gegeven moment gesnoeid geweest, zodat er op die plaats nieuwe takken zouden groeien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Kersenboompjes 12 jaren 2 dagen geleden #8469

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
waarschijnlijk het eerste Dino,
vandaar dat ik zei dat deze stijl moeilijk zal gaan bij Prunus, aangezien deze niet van nature een dergelijke groeivorm heeft.
meestal eerst 1 stam en begint pas later te vertakken.
Wellicht wel te behalen met zeer gevorderde technieken, maar je schreef dat je een beginner bent, dus ik zou me eerst op de basis van bonsai concentreren (in leven houden, watergift, verpotten, wortelsnoei, onderhoudsnoei, voedingsregime, etc)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Kersenboompjes 12 jaren 2 dagen geleden #8472

  • Dino
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja inderdaad misshien beter als ik mij aan de basis ga houden, eerst maar eens leren lopen voor ik ga rennen :P
Bedankt in ieder geval voor al jullie info en tips, hier ben ik ook al een heel eind mee op weg! :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren