Onderwerp:

Hoeveel water ? 11 jaren 1 dag geleden #19296

  • Menno
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 3
Het water dat erop terecht komt lijkt vrij snel door te lopen, op sommige plaatsen wat meer dan op andere plekken in de schaal/pot. Het kan dus idd dat mijn substraat niet correct is of het te vast in de schaal zit.

Ik kan het midden van het "bosje" alleen wat minder goed bereiken.

Maar op je aanraden blijf ik hem dan begieten, ik zal eens kijken voor een gieter met een iets langere tuit, misschien dat het dan en met iets meer geduld wel goed lijkt te gaan.

Het dompelen leek me ook vrij rigoreus aangezien mijn grond dan iedere keer zeikensnat word.

I.i.g. bedankt voor de reply

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoeveel water ? 10 jaren 11 maanden geleden #20670

  • w.steve
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 38
  • Ontvangen bedankjes 0
ik heb een zanthoxylum en deze groeit naar mijn(beginnend bonsai liefhebber) mening zeer goed.
deze geef ik dagelijks water en heb al op gemerkt dat de aarde altijd (na 24u)wat droog blijkt te staan,moet ik grotere porties water geven of gewoon doorgaan met dit ritueel?
alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoeveel water ? 10 jaren 11 maanden geleden #20700

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146

w.steve schreef : ik heb een zanthoxylum en deze groeit naar mijn(beginnend bonsai liefhebber) mening zeer goed.
deze geef ik dagelijks water en heb al op gemerkt dat de aarde altijd (na 24u)wat droog blijkt te staan,moet ik grotere porties water geven of gewoon doorgaan met dit ritueel?
alvast bedankt.

Je zou er een water metertje in kunnen steken. Of je steekt er een sate prikker in voor 20 sec. Als de sate prikker droog is heeft tie water nodig gr bonsai1.2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren