Onderwerp:

Fukien tea 1 week uitgedroogd, kan ik bemesten? 10 jaren 11 maanden geleden #19858

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
je had deze dus 9 dagen geen water gegeven? :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien tea 1 week uitgedroogd, kan ik bemesten? 10 jaren 11 maanden geleden #19859

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Dan vrees ik toch dat je boom zich in hogere sferen bevindt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien tea 1 week uitgedroogd, kan ik bemesten? 10 jaren 11 maanden geleden #20262

  • robshaw
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Nou- ik was op vakantie, en had ik een werk collega gevraagd water te geven, en te sproeien, maar toen ik terug kwam, helemaal uitgedroogd zoals hier vroeger beschreven. Dus, ik vermoed dat ie geen water heeft gehad voor 9 dagen (Ik heb met mijn collega niet gesproken tot nu toe- hij is op vakantie t/m Woensdag aanstaande.)
die kwam zeer makkelijk vanaf)
Ik heb 'm periodiek water gegeven, alle bladjes afgehaald (was niet moeilijk, die kwamen makkelijk los)maar geen verandering. Ik dacht als er geen verandering is nadat ik terug ben aanstaande Woensdag, ga ik 'm repotten met verse aarde.... of zou did alleen meer stress brengen?? (Dit is eenmaal eerder gebeurd een paar maanden geleden, maar hij kwam helemaal terug.) En nu weer!! Of misschien is ie verzwakt, en de 2de keer was te veel.........

Bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien tea 1 week uitgedroogd, kan ik bemesten? 10 jaren 11 maanden geleden #20302

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Dag Robshaw.

Laat de boom gewoon staan en hou de grond een beetje vochtig.

Persoonlijk zou ik al direct zeggen wegsmijten, want na 9 dagen geen water en kurkdroog zouden de meesten bomen in pot het opgeven om verder te leven.

Maar zolang je geen teken van groei hebt laat staan dat die er weer helemaal gezond bovenop komt zou ik niets anders doen dan beetje water en wachten.

Hopelijk komt hij er terug bovenop.

Groeten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tiger313, robshaw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien tea 1 week uitgedroogd, kan ik bemesten? 10 jaren 11 maanden geleden #20329

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
Helemaal met Kokedama eens: ALS 'ie nog leeft zit 'ie in zeer zware stress. Ga je dan óók nog eens verpotten, dan help je hem zeker om zeep.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: robshaw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fukien tea 1 week uitgedroogd, kan ik bemesten? 10 jaren 11 maanden geleden #20356

  • robshaw
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
"Laat de boom gewoon staan en hou de grond een beetje vochtig."

Precise wat ik voor de laatste 2,5 weken gedaan heb- ga ik gewoon door.... Bedankt nogmaals voor jullie aandacht...
Cheers,
RobShaw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren