Onderwerp:

Voor het eerst een proef-bonsai gekocht. 10 jaren 11 maanden geleden #20741

  • Erwin004
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo!
Ik ben zojuist een weekendje weggeweest naar de bloemenmarkt in Amsterdam (Kom helemaal uit Emmen) en heb uiteindelijk tóch bonsai zaadjes gekocht. Het leek me erg leuk om een plantje te hebben die je extra aandacht moet geven.
Maar na wat op internet gezocht te hebben heb ik nog steeds vragen over de bewatering. Er staat overal dat je zelf moet inschatten of je water moet geven. Maar aangezien ik geen enkele ervaring heb en het nog zaadjes zijn zou ik graag wat uitleg willen.
Ik heb een plastic bakje gekregen met bonsai grond en ik vroeg me dus af, hoeveel water ik nou precies moet geven en wanneer. Moet het licht vochtig zijn? Moet er een beetje water op de potgrond drijven zodat het genoeg water heeft? Is zo'n plastic bakje goed genoeg? Het lijkt me wel aangezien ze die erbij geven (voor de eerste tijd tot het een échte plant wordt). Ik las dat mensen expres een bakje met gaten doen zodat het overtollig water weg kan stromen? Of hoeft dat pas als het een grote(re) plant is?

Dus zou iemand mij a.u.b. kunnen uitleggen hoeveel water zaadjes nodig hebben en hoevaak dat moet? (Dagelijks? wekelijks?)

Heel erg bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor het eerst een proef-bonsai gekocht. 10 jaren 11 maanden geleden #20742

  • Erwin004
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Of zou het handig zijn om een fotootje te maken van de verpakking? Om aan te geven om welke het gaat.
Het is trouwens een binnen/kamer bonsai.
:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voor het eerst een proef-bonsai gekocht. 10 jaren 11 maanden geleden #20743

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
Dag Erwin004, welkom op het forum hierro. Weet niet precies wat je bedoelt met bonsai zaadjes, boom is boom, hè? ;)

Er zijn veel verschillende wijzen waarop zaden kunnen ontkiemen, dit kan per boomsoort verschillen. Ik denk dat je het beste even op Google kan zoeken wat de beste manier is voor jouw boomsoort. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts