Onderwerp:

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #25374

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
idd ruben, mest is blijkbaar te duur voor sommige.

man man, koop gewoon een zak abrakas voor 55€ heb je 4kg, daar kom je toch wel een tijdje bij toe.
en als deze dingen te duur zijn moet je mss beter een andere hobby zoeken. hoe je het ook draait of keert, het is een hobby die wat geld kost. zoals elek andere hobby trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #25775

  • adje
  • adje's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 106
  • Ontvangen bedankjes 19

ruben schreef : Ruben gaat iets proberen?

Ik heb de NPK waardes van konijnen keutels, niet gegoogled en ga dat ook niet googelen! ( nieuwe werkwoorden)

Het idee erachter vind ik leuk/grappig en nog een hele hoop (das ook weer dubbel) dingen.

Zie het aub niet als aanval.

Voor een knaak en een boswortels(bospeen) heb je ook een busje planten voeding bij de supermarkt.
en de bospeentjes geef je aan het konijntje zodat hij/zij met de kerst lekker zoet is. snappie/flappie.

Als je die waardes die je opgeeft verdunt met water dan blijft er echt weinig over.

groet ruben.

sorry maar ik ga echt geen konijnen keutels zoeken om mijn lamme takken te voeden.

het kan vlug veranderen,gezien je tekening :huh:

[/b]

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #25776

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

knoep schreef : koop gewoon een zak abrakas voor 55€ heb je 4kg, daar kom je toch wel een tijdje bij toe.
en als deze dingen te duur zijn moet je mss beter een andere hobby zoeken. hoe je het ook draait of keert, het is een hobby die wat geld kost. zoals elek andere hobby trouwens.


Hm.. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat er momenten in het leven zijn waarop 55 euro HEEL VEEL geld is. En dat er op dit moment veel mnsen zijn bij wie het financiele water aan de lippen staat. Het is heel makkelijk om te zeggen 'koop gewoon dit of dat'. Maar als je een gezin hebt en voor 150E in de maand rond moet komen, dan kan een zak mest er echt niet af.

Wat is er mis met het zoeken naar alternatieven? Het is misschien niet optimaal maar het werket wel!

Toen ik student was haalde ik bij de kinderboerderij kruiwagens met vrse stalmest voor mijn groententuin. Dat ging in het najaar op de tuin, zodat ik in het voorjaar veel stikstof in de grond had Ging als een trein en kostte me niets. Ideaal.

Konijnekeutels: je moet even opletten of je eerste of tweede vertering keutels hebt. Ik gok dat eerste vertreng beter is dan tweede vertering.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: adje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #26164

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
Snap niet zo erg goed waarom knoep en ruben zo uit hun plaat gaan over een vraag over konijnenkeutels als meststof. Als ik een konijn had gehad, had ik het ook wel interessant gevonden om te weten. Is toch weer een potentiële besparing. Of gewoon een extraatje. Wil helemaal niet zeggen dat je de velden in moet trekken om konijnenkeutels te gaan zoeken, da's bull shit natuurlijk. (Om ook maar eens een taalgrapje uit te halen.)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #26166

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
Zou je dat niet kunnen testen dan, wat de voedings waarden (N.P.K) zijn van die konijnen keutels.? Zeg maar aan de hand van een meet systeem van een apparat of met kleuren strips. Met kleuren strips bedoel ik dan als je een handje keuteltjes hebt op gelost in warm water, en dan kan je een wit strookje er in doen en dan aan de hand van een kleuren tabel kan je de hoeveelheid terug vinden. Zoiets heb je ook voor je aquarium om bepaalde waardes in het water te meten. Gr bonsai1.2 ;) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #26168

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #26176

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40

Tiger313 schreef : Snap niet zo erg goed waarom knoep en ruben zo uit hun plaat gaan over een vraag over konijnenkeutels als meststof.


Ga ik uit mijn plaat dan?!? Nou dan heb je de echte ruben nog niet meegemaakt! een vertegenwoordiger die mij Knul noemt, dan ga ik uit mijn plaat! (zat jij ook niet op kogelforum?)

Koop je een leuke yamadori(kan ook een verder gevorderde bonsai zijn) voor een paar honderd euro en dan keutels. Ik heb papegaaien en die schijten ook. zeg het maaaaaar.
Kan het proberen. maar dat ga ik echt niet hierop proberen. echt niet, ik zie het nut er dan niet van in.
Weer een euro bespaard!
Bespaar honderden euro's per jaar als ik niet rook, kraanwater drink en mijn huis isoleer.
O ja en alleen brood eet.
Ik heb ook ups en down's meegemaakt. simpel is dat.

Bonsai 1.2 die strips zijn ... heb een half jaar gedacht dat mijn water een p.h. had van 6,7 terwijl het uit mijn druppel test(ook niet nauwkeurig) 7,7 was en de info van vittens 7,8 was.

Maar is dat niet mg/l of gram/l.
Shit happens.

ben eerder bezig met vormen en diepte.
Dat vind ik Cool. en zo ben ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by RubenBouwmeester.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #26178

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146

Auk schreef : plenty.150m.com/My_Links_Pages/rabbit_manure01.html

Thnx voor de link. Toch wel handig om te weten allemaal vind ik ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #26180

  • adje
  • adje's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 106
  • Ontvangen bedankjes 19
met konijnenkeutels word abrakas bedoeld.als mest. mvg adje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

konijnenkeutels 10 jaren 6 maanden geleden #26184

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
en dan bereid ik het konijntje met kerst wel!

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by RubenBouwmeester.
Inloggen Registreren