Onderwerp:

Biogold 9 jaren 8 maanden geleden #34428

  • Neilhuscroft
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal,

Ik ben mij momenteel een beetje aan het inlezen over bonsai en wat er allemaal bij komt kijken.
Wat ik begrijp is dat Bioggold mest een goede kwaliteit mest is, maar deze is (in ieder geval in deze shop) alleen met een vaste npk waarde te krijgen. Dat terwijl je in de verschillende seizoenen andere waarden nodig kunt hebben.

Is dit gewoon een goede allround mest of is het beter om te kijken wat je met je bonsai wilt doen (winterhard maken, groeistimulans of iets dergelijks) en daar een type mest op uitzoeken met de juiste npk waarde?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Biogold 9 jaren 8 maanden geleden #34429

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Neilhuscroft schreef : Ik ben mij momenteel een beetje aan het inlezen over bonsai en wat er allemaal bij komt kijken.
Wat ik begrijp is dat Bioggold mest een goede kwaliteit mest is, maar deze is (in ieder geval in deze shop) alleen met een vaste npk waarde te krijgen. Dat terwijl je in de verschillende seizoenen andere waarden nodig kunt hebben.


Ik maak hier uit op dat je nog een beginner bent. Voorlopig zou ik me er niet druk om maken - er is al genoeg om te leren - en gewoon bemesten. Biogold kan, andere, goedkopere organische mestsoorten voldoen ook.

Zelf trek ik me d'r weinig van aan en geef het hele seizoen door hetzelfde. Wat de plant niet gebruikt spoelt wel weer uit (er van uit gaand dat je een goed, modern substraat gebruikt).

Zie ook:
bonsainurseryman.typepad.com/bonsainurse...the_myth_of_010.html

en

walter-pall-bonsai.blogspot.nl/2009/06/feeding-again.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Biogold 9 jaren 8 maanden geleden #34431

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
biogold is idd een goede allround mest, maar je moet idd je altijd afvragen, wat is mij doel dus ook met bemesten.
heb je een jonge boom die nog veel moet groeien, dan kun je beter meer N geven (hogere N waarde)
ik geef biogold voornamelijk aan bomen die al wat verder gevorderd zijn en dus een wat gelijkmatige bemesting nodig hebben en niet al te veel groei.

en welkom hier op het forum !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Biogold 9 jaren 8 maanden geleden #34441

  • Neilhuscroft
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor de antwoorden en het welkom :)

Ik ga mij eerst wel focussen op het in leven houden van boompjes en dan zien we wel verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts