Onderwerp:

verzorging Carmona 8 jaren 9 maanden geleden #40779

  • RolfMerle
  • RolfMerle's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Recent heb ik een Carmona kado gekregen en raakte na veel lezen hierover enthousiast voor de bonsai hobby.
Aanvankelijk deed hij het slecht en vielen er legio bruine/gele bladeren uit en zaten er geen bloemetjes meer in. Heb de boom verplaatst van de vensterbank (waar hij ochtendzon kreeg) naar een dressoir in de woonkamer waar veel licht komt maar geen directe zon.
Ik heb een waterfles gevuld en doe er drie druppels plantenvoeding bij (zie foto). Uit deze fles geef ik praktisch elke dag een 'beetje' water op de aarde omdat die naar mijn gevoel elke dag droog aanvoelt.
Ook zet ik de plant dan tegen de avond voor een uur of twee op het balkon en besproei met een plantenspuit de bladeren, twee of drie keer.
Nu zitten er elke dag veel bruine, verschrompelde bloemetjes in die naar mijn gevoel een of twee dagen gebloeid hebben. Nieuwe bloemetjes komen er ook regelmatig in.
Af en toe ontdek ik ook een bruin tot geel blad.
Vragen: moet ik die bruine overblijfselen van de bloemetjes voorzichtig met een pincet verwijderen, of gewoon laten zitten totdat ze er vanzelf afvallen? Moet ik de bruine / gele bladeren eveneens verwijderen?
Jullie zouden me erg helpen met wat adviezen in die richting omdat ik geheel nieuw ben en de 'algemene richtlijnen' voor de verzorging niet op alles antwoord geven.
Hartelijk dank bij voorbaat.
Rolf :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

verzorging Carmona 8 jaren 9 maanden geleden #40794

  • megabon
  • megabon's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 417
  • Ontvangen bedankjes 73
ja je mag de bloemetjes verwijderen en de dode blaadjes ook
volgens mij staat je boom wat te nat of te dicht bij het raam zo verbranden de blaadjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren