Onderwerp:

Tot wanneer bemesten? 6 jaren 6 maanden geleden #69768

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159
Ik lees en hoor verschillende tijdstippen om te stoppen met bemesten.
De ene zegt september, een ander legt nu nog nieuwe theezakjes.

Wanneer stoppen jullie met vaste voeding?
Geef je dan nog vloeibare mest met een laag stikstofgehalte of zonder stikstof en tot wanneer?
Tot wanneer geef je bladmest?

Is het een tijdstip of houden jullie rekening met de temperaturen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tot wanneer bemesten? 6 jaren 6 maanden geleden #69771

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Liggen er nog wat korrels op, dan laat ik die liggen. Als er geen korrel meer op ligt rond deze periode dan leg ik ook geen nieuwe, september nog visemulsie dan gebruik ik vloeibare pk-mest tot de bladeren verkleuren/vallen. Ik bladmest over het algemeen weinig, maar als ik bladmest is dit vooral dan in de lente en zomer (september kan soms inbegrepen zijn in de zomer). Als is mijn bemesten in het najaar over het algemeen zeer onregelmatig, dit is een beetje afhankelijk van de tijd dat ik heb...

September/oktober sproei ik wel met een "biologisch" schimmelwerend/bacteriedodend middel op zieke en/of gevoelige planten. Perenroest, krulziekte,... Het wil allemaal de winter overleven. Planten/bonsai in de tuin controleren op ziekten, tuin en koude kas opruimen om de wintergevoelige planten in te zetten, dat is wat ik vooral doe vanaf eind september. De belangrijkste mestperiode is in september/oktober voorbij volgens mij en ben er dan ook niet meer zo mee bezig...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Haest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren