Onderwerp:

Mest kegels 6 jaren 6 maanden geleden #70221

  • Harmjan☆
  • Harmjan☆'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 66
  • Ontvangen bedankjes 5
Hey alemaal! Ik wou wat meer te weten komen over het bemesten van bonsai nu heb ik zelf voedings kegels van pokon gekocht en wou graag weten of ik die ook toevallig aan coniferen mag geven. De mest waarden zijn 7:7:7 ik hoor het graag van jullie:cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mest kegels 6 jaren 6 maanden geleden #70229

  • BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 516
  • Ontvangen bedankjes 121
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou nu niet te veel meer gaan bemesten. Als je nu nog zou bemesten, zeker mest nemen met een lage stikstofwaarde (N).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harmjan☆

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mest kegels 6 jaren 6 maanden geleden #70235

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Geen idee wat mestkegels zijn. Maar een 7-7-7 mest kan je eigenlijk bij alle planten gebruiken.

Hou er rekening mee dat vaste mest niet goed meer vergaat als de grond temperatuur onder de 10 graden duikt. Dus we komen in de periode dat bemesten eigenlijk alleen nog goed werkt met vloeibare mest.

Ik heb nog nooit begrepen waarom mensen lage N mest gebruiken in de herfst. Als bioloog zie ik er geen reden voor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harmjan☆

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mest kegels 6 jaren 6 maanden geleden #70238

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939