Onderwerp:

Interessante zienswijze. 4 jaren 11 maanden geleden #80020

  • Palmertje
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 24
Voor degene die wat leesvoer nodig heeft, Walter Pall houdt al jaren een blogspot bij over zijn manier van werken met bonsai.
Deze kwam ik tegen over substraat, voeding en water geven.
walter-pall-bonsai.blogspot.com/2012/01/...-wassern-dungen.html
De volgende gebruiker (s) zei dank u: CBM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Interessante zienswijze. 4 jaren 11 maanden geleden #80053

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Bedankt Palmertje

Hier ga ik morgen eens voor zitten.

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Interessante zienswijze. 4 jaren 11 maanden geleden #80177

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Misschien vinden jullie zijn boombesprekingen ook interessant met SandevBonsai. Al denk ik dat velen het al gezien hebben, plaats ik de link voor de genen die het nog willen zien: SandevBonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Interessante zienswijze. 3 jaren 10 maanden geleden #86506

  • Kadebe
  • Kadebe's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 53
  • Ontvangen bedankjes 14
Wel al een oud draadje, maar heeft iemand hier op het forum de wijze van substraat, bewatering en bemesting volgens Walter Pall's methode reeds geprobeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Interessante zienswijze. 3 jaren 10 maanden geleden #86513

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik doe ongeveer wat Walter doet. Zeer open granulaat. Vloeibaar en vaste mest door elkaar heen. Gieten doe ik iets rustiger dan hij, ik heb veel kalk in mijn water en probeer daarom niet het loof mee te gieten. Maar het water loopt bij mij ook alle kanten op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kadebe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Interessante zienswijze. 3 jaren 10 maanden geleden #86526

  • Kadebe
  • Kadebe's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 53
  • Ontvangen bedankjes 14
Bedankt,
Ik denk ook op deze wijze te willen werken, althans bij de planten die in dit substraat zijn verpot.
Wel had Pall een aantal problemen, die hij heeft opgelost met een Italiaans product :

Da fiel mir das Angebot einer italienischen Firma an organischen Düngern sowie insbesondere an Spezialdüngern für Mangelerscheinungen auf. Ich konnte den deutschen Vertreter davon überzeugen, mir eine Batterie der Spezialdünger für Versuchszwecke zur Verfügung zu stellen. Also erhielt so ein Dutzend Literflaschen, voll mit jeweils einem allgemeinen Dünger, der mit besonderen Stoffen angereichert war:Bor, Eisen, Kalium, Kupfer, Magnesium, allgemeine Mikroelemente besondere Stickstoff, Auxym, Enzym, was weiß ich und noch einiges mehrDa fiel mir das Angebot einer italienischen Firma an organischen Düngern sowie insbesondere an Spezialdüngern für Mangelerscheinungen auf. Ich konnte den deutschen Vertreter davon überzeugen, mir eine Batterie der Spezialdünger für Versuchszwecke zur Verfügung zu stellen. Also erhielt so ein Dutzend Literflaschen, voll mit jeweils einem allgemeinen Dünger, der mit besonderen Stoffen angereichert war:Bor, Eisen, Kalium, Kupfer, Magnesium, allgemeine Mikroelemente besondere Stickstoff, Auxym, Enzym, was weiß ich und noch einiges mehr


Welke producten gebruik jij en zijn hierbij bovenstaande mineralen aanwezig?
Hoe werkt de m.b.t. het vloeibare mesten? Als je de vloeibare meststof hebt toegediend, na hoeveel tijd bewater je dan grondig om geen problemen met zouten te krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts