Onderwerp:

Vraagje omtrent bewateren in de winter. 4 jaren 3 maanden geleden #83247

  • Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 4
Allereerst wil ik iedereen een heel fijn Nieuwjaar wensen en dat het een mooi Bonsai jaar mag worden voor allen.

Aangaande het water geven in de winter heb ik toch een vraag of wat. Recent heb ik de cursus voor gevorderden aangeschaft en daar wordt ook het water geven besproken. Bjorn gaf aan dat ze gedurende de winter om de paar dagen bewateren in de kwekerij. Dat bracht mij aan het twijfelen over hoe ik het hier aanpak:

Ik heb de Bonsai naar het balkon op het Noorden verplaatst omdat ze daar uit de wind en de volle zon gehouden kunnen worden. Dit i.v.m eventueel uitdrogen. Er is een nis waar ik ze in plaats (zie foto) om ze te beschermen tegen harde wind, vorst en een overmaat aan regen. Ik houd de bomen goed in de gaten en als ik bemerk dat de grond droog begint te worden dan zet ik ze in de open lucht zodat ze regen kunnen opvangen. Zodoende zorg ik dat de grond altijd vochtig is, maar nooit zompig. Ook geef ik nu geen mest. Is dit een goede aanpak of hebben ze toch meer water nodig?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vraagje omtrent bewateren in de winter. 4 jaren 3 maanden geleden #83249

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Alles staat nu op een heel laag pitje. Zo ook het water verbruik. Ik zou me er geen zorgen om maken. Ik heb een stel bomen in de schuur staan om doodhout en bast tegen overmatig vocht te beschermen en algen tegen te gaan. Die hebben in November voor het laatst water gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Swoka

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vraagje omtrent bewateren in de winter. 4 jaren 3 maanden geleden #83250

  • Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 4
Nou, als die van u sinds november geen water hebben gehad, dan hoef ik me inderdaad geen zorgen te maken. Ik ben pas sinds een jaartje of wat met Bonsai bezig, dus het is voor mij nog even aftasten qua wat ik al wel goed doe en wat nog verbetering behoeft. In ieder geval dank voor uw heldere antwoord, daar kan ik zeker wat mee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren