Onderwerp:

Voeding van de Action, is het geschikt? 3 jaren 7 maanden geleden #87438

  • erwinV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 1
Uit nieuwsgierigheid deze fles dus gekocht bij de action. De waardes zijn: NPK - 7-4-6.

Ik heb jonge zaailing JBP, een hollandse Iep en 2 Ficussen in mijn huis, staan allemaal op substraat.

Kan iemand me vertellen of dit geschikt is en zo ja wat is de beste manier om te gebruiken, ik bedoel volgens het label is het een dop op 5liter maar vraag me af of dit zo kan .. speciaal voor de dennetjes

Alvast bedankt

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dezedanmaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by erwinV.

Voeding van de Action, is het geschikt? 3 jaren 7 maanden geleden #87440

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Heb het afgelopen zomer ook gebruikt bij de bonsai's en overige buiten planten.
Bij een dop op 5liter, geen verbrandingsverschijnselen. Ik gebruik het niet elke twee weken. Maar elke week.
Voor een euro is het niet duur, maar heb in de afgelopen zomer er zo'n 5flessen door heen verwerkt. I

Maar een kantekening over de types stikstof's, alleen Nitraatstikstof werkt direct, de overige moeten omgezet worden door bactieren, voordat de plant het kan opnemen;

Nitraatstikstof: NO3, Verlaagd PH-, Direct opneembaar + kost 20/25% van Photosyntesys om het om te zetten. Veel grote groei, alle niterate word opgebrand door de plant ongeacht of deze het nodig heeft of niet.
Aammoniumstikstof : NH4-, verhoogd PH+, Moet door bacterien worden omgezet, in Nitraatstikstof
Ureumstikstof: CH4N2O, Neutrale PH, Moet door bacterien worden omgezet, in Ammoniumstikstof
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KobusKoops, erwinV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voeding van de Action, is het geschikt? 3 jaren 7 maanden geleden #87441

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Wat je dennen betreft: meststof of niet, die moeten naar buiten want binnen gaan die sowieso dood, de iep idem dito.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voeding van de Action, is het geschikt? 3 jaren 7 maanden geleden #87448

  • erwinV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 1
Alles staat buiten behalve de 2 ficussen dan want daar is geen plaats meer voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by erwinV.

Voeding van de Action, is het geschikt? 3 jaren 6 maanden geleden #88021

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133

rorror schreef : Heb het afgelopen zomer ook gebruikt bij de bonsai's en overige buiten planten.
Bij een dop op 5liter, geen verbrandingsverschijnselen. Ik gebruik het niet elke twee weken. Maar elke week.
Voor een euro is het niet duur, maar heb in de afgelopen zomer er zo'n 5flessen door heen verwerkt. I

Maar een kantekening over de types stikstof's, alleen Nitraatstikstof werkt direct, de overige moeten omgezet worden door bactieren, voordat de plant het kan opnemen;

Nitraatstikstof: NO3, Verlaagd PH-, Direct opneembaar + kost 20/25% van Photosyntesys om het om te zetten. Veel grote groei, alle niterate word opgebrand door de plant ongeacht of deze het nodig heeft of niet.
Aammoniumstikstof : NH4-, verhoogd PH+, Moet door bacterien worden omgezet, in Nitraatstikstof
Ureumstikstof: CH4N2O, Neutrale PH, Moet door bacterien worden omgezet, in Ammoniumstikstof


Goede info betreft de stikstof. Bedankt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts