Onderwerp:

voeding azaleas 2 jaren 1 maand geleden #94076

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Als je een echte mooie dure Azalea hebt, zou ik wel ph meter/test stipje erbij nemen. Kost niet zoveel, en je test hooguit een paar x per jaar.
Kraanwater is ook heel simpel te verlagen, met b.v. citroensap uit zo'n flesje.

www.ah.nl/producten/product/wi199088/ah-citroensap
Als je dan één keer je gieter vult met kraanwater, daarna de drupjes citroensap tellen, tot je ph test 5.5 berijkt hebt.
De keren erna vul je je gieter tot zelfde hoogte, en doe je er dezelfde hoeveelheid druppels in. Af en toe later nog een een steek proef.

Hier een verslag van mijn eigen tuin azelea welke helemaal was verkleurd door kraanwater. En uiteindelijk door ph te corrigeren helemaal is opgeknapt.
www.moestuinforum.nl/topic/12552-azalea-probleempje/
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Panda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

voeding azaleas 2 jaren 1 maand geleden #94084

  • Pim de Vreede
  • Pim de Vreede's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 49
Mijn azalea’s krijgen regenwater tot de regenton leeg is…. Dan gaan we over op kraanwater geen idee welke ph waarde, uiteraard zo kort mogelijk maar vaak in de zomer is het niet anders. Meststoffen krijgen ze in de vorm van bio gold opgelost, abrakas, visemulsie, algagrow, hb101, biogoldvital, het één als bladbemesting , andere als grondbemesting, sommige beide. Bomen worden om de 2 jaar verpot in kanuma, waarna een periode alles afgedekt wordt met spagnummos, verder dit jaar voor het eerst op advies theezakjes met turf tussen de spagnum gelegd.
Dit houd mijn azalea’s gezond, wat niet zegt dat iedereen dit ook volgen moet, het belangrijkste is kijk naar je bomen, analyseer waar jou boom het beste op groeit, en stuur bij als je negatieve veranderingen waarneemt. Een paar foto’s van mijn azalea’s toegevoegd. Succes iedereen met Azalea’s

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren