Onderwerp:

Metasequaoia, te veel water? Wortel komt onder pot uit, wat nu? 2 jaren 9 maanden geleden #92160

  • Nicolieee
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi iedereen, ik heb maanden geleden een metasequoa aangekocht en staat al heel de tijd binnen in de veronderstelling dat dit moest maar nu lees ik dat hij toch buiten moet staan. Klopt dit? Ook merk ik dat hij minder frisgroen kleurt...zou hij te veel water gekregen hebben en wat doe ik dan het beste? Moet ik hem al dringend verpotten of gewoon een tijdje heen water minder geven en/of buiten zetten'm.a.w krijg ik dit nog opgelost?

Als ik de onderkant bekjik zie ik de wortels eruit komen, toch ook zo wie zo best verpotten dan?

Alvast bedankt om te antwoorden, grtjs, Nicole

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Metasequaoia, te veel water? Wortel komt onder pot uit, wat nu? 2 jaren 9 maanden geleden #92161

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 562
  • Ontvangen bedankjes 172
De metasequoa is ook een soort die gewoon buiten kan staan. Als deze in een goed substraat zoals akadama staat loopt teveel aan water er wel uit.
Wel of niet verpotten kan ik zo niet zeggen, in wat voor substraat staat deze? wanneer is deze voor het laats verpot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Metasequaoia, te veel water? Wortel komt onder pot uit, wat nu? 2 jaren 9 maanden geleden #92162

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
De metasequoia heeft de seizoenen nodig. In de winter vallen de naalden af.
Dus inderdaad er mee naar buiten. Niet verpotten buiten de juiste periode.

Na het uploaden van de foto op invoegen klikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Metasequaoia, te veel water? Wortel komt onder pot uit, wat nu? 2 jaren 9 maanden geleden #92163

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Een metasequoia moet buiten staan, en die kan je niet teveel gieten, die mag je zelfs constant in een schaal met water zetten. Wel met een goed grondmengsel, dat wil zeggen een korrelig substraat.
De reden waarom die van jou het niet goed doet is waarschijnlijk omdat hij binnen heeft gestaan.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Metasequaoia, te veel water? Wortel komt onder pot uit, wat nu? 2 jaren 9 maanden geleden #92166

  • Linn01
  • Linn01's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 217
  • Ontvangen bedankjes 26
Mijn metasequoia staat buiten in volle grond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren