Onderwerp:

Voorstellen+Esdoorn 2 weken 3 dagen geleden #97070

  • NickW963
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allemaal,

Mijn naam is Nick, 33 jaar en ik kom uit Twente. Ik ben een beginner als het op bonsai aankomt. Ik heb me ingelezen op internet en in boeken, maar de praktijk is toch een stuk lastiger. Althans zo ervaar ik het op dit moment.

Vorig jaar heb ik mijn eerste bonsai gekocht via deze site. Ik heb die zelf geprobeerd vorm te geven en bedraad. Dit leek goed te gaan, maar na 3/4 maand is de boom gaan verdorren en ik kreeg dit niet meer goed.

Ik heb er nu voor gekozen het anders aan te pakken. Zaadjes besteld, die gestratificeerd en gezaaid. 1 is daar eergisteren van boven de grond gekomen. De rest laat nog even op zich wachten.
In de tussentijd is mijn plan om de basis van het bewateren en bemesten onder de knie te krijgen. Daarvoor heb ik een Esdoorn in pot aangeschaft op deze site. Maar ook deze bonsai gaat nu achteruit. Het probleem is dat ik niet snap wat ik verkeerd doe.

Daar waar ik had verwacht het alleen te kunnen, heb ik nu toch echt hulp nodig van mensen die het al wel onder de knie hebben.

Ik zal foto’s toevoegen in de hoop dat iemand mij tips kan geven om de boom te redden.

Met vriendelijke groet,
Nick Weustink

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by NickW963.

Voorstellen+Esdoorn 2 weken 3 dagen geleden #97071

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 397
  • Ontvangen bedankjes 163
Hallo Nick,

welkom op dit bonsaiforum en hopelijk veel plezier met de hobby.
Tot nu was dat geen succes, las ik.