Onderwerp:

Voortgang Carmona 13 jaren 2 maanden geleden #1057

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Voor degene die het leuk vinden, hier plaats ik foto's van de voortgang van mijn Carmona. :)
Ik zal, als het lukt, om de zoveel tijd een foto maken, en deze blijven plaatsen in het begintopic om een goed chronologisch overzicht te krijgen.

De foto's:

7 nov. 2010, net na aanschaf en verpotten.




15 feb 2011.




17 maart 2011




15 april 2011 voorkant en achterkant






12 mei 2011




11 juni 2011





21 juli 2011

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 2 maanden geleden #1058

  • Dicky
  • Dicky's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 209
  • Ontvangen bedankjes 40
Ziet er erg leuk uit en dit is niet de makkelijkste soort heb ik mij wel eens laten vertellen. Ik heb geen ervaring met binnenbonsai, simpel omdat ik binnen geen goede plaats voor ze heb. Wel heb ik een paar Olea's en een Ulmus die alleen in de winter op zolder onder een groot dakraam staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 2 maanden geleden #1059

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
@ Dicky:
Hmmm...Je zegt het goed..." Heb je je weleens laten vertellen"
Van aannames worden we niet veel wijzer ;)
Gelukkig heb jij tenminste wel de kennis om te zeggen dat je geen gepaste plaats hebt voor binnen-Bonsai in je huis. Daar begint het namelijk al mee!

Nu we het er toch over hebben, een kleine toelichting:
Ik ben me er toch eens in gaan verdiepen omdat ik het me ook liet vertellen, maar ik niet snapte wat er nou precies lastig was, en vooral waarom.

Geef in het algemeen een bepaald "iets" wat hij nodig heeft, en het zou moeten werken...Toch..?
Doe benzine in de auto als hij daarom vraagt, en hij doet het, Doe je het niet zal hij niet starten, gooi er per ongeluk diesel in, en hij doet het ook niet zo lekker meer. Zo simpel moet je redeneren...Natuurlijk rekening houdend met meerdere factoren.

Op div. fora, en internet vraagbaken komen steeds weer 2 soorten met kop en schouder bovendrijven waar men over het algemeen problemen mee heeft, namelijk de Carmona Fucien Thee, en de Ficus Ginseng.
Toch benieuwd naar het hoe en waarom van al deze klaag rubrieken ben ik ze als uitdaging / proef zelf eens gaan aanschaffen.
Ik heb nu deze 2 "lastige" soorten in mijn verzameling staan...Alleen zijn ze helemaal niet zo lastig als men overal doet voorkomen...:ohmy:

Als je je maar aan de regels van de boom houd ,en een beetje oudhollandsch boeren verstand toevoegd kom je een heel eind.
Veel fouten die worden gemaakt zijn de typische beginnersfouten, en het niet verdiepen in de boom, en wat hij nodig heeft. Kortom onkunde, desinteresse en geen geschikte plek hebben zijn sleutelwoorden.
Ik kom tot nu toe tot de conclusie dat watergift, een warmtebron in de buurt, tocht, veel verplaatsen, en te weinig licht de hoofd oorzaken zijn van het vroegtijdig doodgaan van de genoemde soorten.
Je zou toch zeggen dat dit heel voor de hand liggende oorzaken zijn, maar om de één of andere reden wordt dit toch als zeer moeilijk ervaren, getuige de vele noodoproepen en klaagzang op het internet.
Het ligt dus meer aan de mens, dan aan de boom, "als in" een hondenkennel willen houden in een 3 kamer flat op 6 hoog, terwijl je 10 uur per dag van huis bent :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 2 maanden geleden #1060

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Ja, ik heb zelf ook een carmona gekocht en dit was zelfs mijn 1e bonsai ooit! Ik wist toen ik hem kocht niet dat binnenbonsais 'moeilijk' te houden waren. Ik heb mijn carmona nu al 1,5jaar en hij is altijd gezond geweest en ik heb er nog (bijna) nooit problemen mee gehad :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 1 maand geleden #1461

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Zie boven, Een foto van maart bijgeplaatst, hij krijgt een lekker dicht bladerdek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 1 maand geleden #1463

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Wat een verschil, leuk dat je wat verschillende foto's hebt! :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 1 maand geleden #1464

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Youri1995 schreef : Wat een verschil, leuk dat je wat verschillende foto's hebt! :cheer:


Youri aangezien je moderator bent,
vraag ik dit aan jou (wellicht moet ik oscar hiervoor hebben ??)

Is het geen leuk/goed idee om een Topic / Galerij te hebben hier op het forum waar leden dergelijke progressie foto's zoals Danny ze hier geplaatst heeft, te openen??

Ik vind het zelf altijd heel mooi om de voortgang van Bonsai te kunnen volgen per seizoen of per ingreep (verpotting, bedraden etc).
Ik denk ook dat het erg leerzaam kan zijn voor anderen en bovendien is het altijd leuk en mooi om Bonsai te kunnen aanschouwen of je eigen Bonsai te delen met anderen.

Tis maar een idee.

@ Danny:
Mooie boom, en leuk deze progressie te mogen zien !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 1 maand geleden #1465

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo Dea,

Je kan bij het topic 'vormingen' progressies laten zien en natuurlijk up-to-date houden, en/of je kan bij de galerij een album maken met de progressie van je bomen Bij 'vormingen' staan ook veel topics over mensen die ruw materiaal hebben aangeschaft en zich af vragen hoe ze het moeten vormen, maar het is er ook bedoeld voor om je progressies te laten zien ;)

Natuurlijk kan je altijd het nog even aan Oscar vragen, maar laten we nu weer on-topic proberen te blijven :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by YouriVanPinxteren.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 1 maand geleden #1467

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
@ Dea

Bedankt! Het staat je vrij je eigen topic te openen, en je foto's te showen hoor. Hoe meer hoe beter ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Voortgang Carmona 13 jaren 1 maand geleden #1469

  • Reamon
  • Reamon's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 0

Ik heb mijn broertje vorig jaar een Carmona gegeven. Ik had zelf een Ulmus en terwijl ik me best deed voor de ulmus gaf ik af en toe ook zijn carmona water omdat deze verwaarloosd werd.

In een toets week had ik 1 keer mijn Ulmus uit laten drogen en deze is ook gestorven, terwijl de carmona nog leeft.

De carmona van mijn broertje is nu wel ineens een paar bladeren aan het verliezen maar dit komt denk ik omdat we hem tijdelijk bij een ander in huis hebben geplaatst vanwege de renovatie van de kamer.

P.S. ik heb zelf sinds vorige week een carmona, binnenkort maak ik wel een foto.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Reamon.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts