Onderwerp:

Re: Je eerste bonsai... 12 jaren 11 maanden geleden #2310

  • PatrickVanHoogstraten
  • PatrickVanHoogstraten's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 180
  • Ontvangen bedankjes 18
allereerst welkom hier,

voor informatie is dit een leerzame forum, met leuke en eerlijke mensen die erg in hun noppjes zijn wat betreft van bonsai.

bonsai is een hobby apart, het geeft veel vrijheid in doen en laten van bonsai's, bonsai's geven rust. als het tegen zit, (iedereen heeft wel eens zijn dag niet) geef ik mijn bonsai's een extra verzorgings ronde. gewoon om de stress te laten gaan en rust te vinden. je bomen stralen dit uit van goede verzorging en zullen er heel mooi bij komen te staan.

daarom vind ik deze forum erg leuk, je wordt hier gelijk behandeld, zoals beginner als gevorderde, eerlijk antwoord, goede tips. elke bonsai is er 1 en heeft gelijkwaardige verzorging nodig.

wat iemand doet of heeft prive maakt helemaal niet uit en iedereen is welkom hier en zullen zeker helpen met evt. problemen die je op je weg van de bonsai's tegen komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Je eerste bonsai... 12 jaren 11 maanden geleden #2312

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

patentam schreef : je wordt hier gelijk behandeld, zoals beginner als gevorderde, eerlijk antwoord, goede tips. elke bonsai is er 1 en heeft gelijkwaardige verzorging nodig.


helemaal mee eens,
erg leuk, gezellig, vriendelijk en informatief forum !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Je eerste bonsai... 12 jaren 11 maanden geleden #2318

  • EgoWoman
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0

patentam schreef : bonsai is een hobby apart, het geeft veel vrijheid in doen en laten van bonsai's, bonsai's geven rust. als het tegen zit, (iedereen heeft wel eens zijn dag niet) geef ik mijn bonsai's een extra verzorgings ronde. gewoon om de stress te laten gaan en rust te vinden. je bomen stralen dit uit van goede verzorging en zullen er heel mooi bij komen te staan.

Helemaal mee eens. Ik doe dit ook met mijn orchideeen. En als het met hun goed gaat, zegt dat vaak ook iets over mijn toestand. Het lijkt wel een spiegel.

In ieder geval bedankt allemaal voor de leuke reactie. Ik zal proberen morgen een pic van mijn bonsai te maken. Ben vandaag de hele dag niet thuis geweest.

off topic: een avatar of handtekening plaatsen lukt nog steeds niet :S. Als ik op opslaan klik is alles toch weg...:sick: Moet je een bepaalde tijd actief zijn om een avatar te kunnen plaatsen? Sommige fora hebben dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by EgoWoman. Reden: off topic opmerking

Re: Je eerste bonsai... 12 jaren 11 maanden geleden #2321

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

dea schreef :

patentam schreef : je wordt hier gelijk behandeld, zoals beginner als gevorderde, eerlijk antwoord, goede tips. elke bonsai is er 1 en heeft gelijkwaardige verzorging nodig.


helemaal mee eens,
erg leuk, gezellig, vriendelijk en informatief forum !!


Niets aan toe te voegen, klopt helemaal!
En tevens een waardige opvolger/vervanger van het oude forum.:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Je eerste bonsai... 12 jaren 11 maanden geleden #2546

  • EgoWoman
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Helaas is ons digitale fototoestel overleden dus op een foto van mijn boompje moeten jullie nog even wachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Je eerste bonsai... 12 jaren 9 maanden geleden #3341

  • Cedric
  • Cedric's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
ik ben naar de IKEA geweest en toen we door de winkel aan het stappen waren, zagen we een rek vol met allemaal bonsai's, mijn ouders en ik eigenlijk ook :S dachten dat bonsai normaal heel veel kosten, toen we dan naar de rekjes gingen zagen we allemaal ficus gingsengs, toen mijn stiefpa het prijskaartje bekeek was hij al paraat om er eentje te kopen voor mij, dus kocht hy dat voor me, eindelijk thuis aanghekomen bergon ik een plaatsje te zoeken voor de plant, op mijn kamer dus, daar staat hy nu nog, en ik vind meer en meer informatie uit dit forum en evolueert mijn bonsai kennis wat opgaans. dus nu nog wat afwachten tot we misschien eens zelf maken :p mijn opa ging helpen dus

xd dada

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Je eerste bonsai... 12 jaren 9 maanden geleden #3368

  • lieven
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
mijn eerste bonsais: azalea, lork, olm. bij een tweede bezoek aan de bonsaizaak kocht ik een mirte (myrtus communis, een mooie, groenblijvende mediterrane kleine boom met kleine, glimmende blaadjes, welriekende witte bloempjes en paarse ronde bessen) en een acer. ondertussen heb ik zelf al gestekt en geplant: naaldboom (pinus, naar ik vermoed) en eik.
ik heb een heel grote tuin, maar het is zoekwerk naar stekjes.
ik heb al heel veel gelezen over bonsais, heb er ook een boek over. maar in het begin is het zo overweldigend, dat ik door de bonsaibomen het bonsaibos niet meer zie ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by lieven.

Re: Je eerste bonsai... 11 jaren 11 maanden geleden #9534

  • Matje
  • Matje's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Wat leuk dit topic.

Ik zit vanavond voor mijn werk in een hotel me een beetje te vervelen en vind hier dit topic.

Ik dacht dus dat ik de enige was die vooral met aan klungelen leert om de bomen in leven te houden. Ik heb dus ook al een aantal lege bonsai schalen verzamelt.

Gelukkig weet ik inmiddels al de boompjes aardig in leven te houden en heb ook nu pas echt gezonde erbij staan die ik al een jaar in bezit heb. Ben ik best trots op en zelfs mijn omgeving begint nu in te zien dat het met mijn hobby toch wat wordt haha.

Komende zondag ga ik waarschijnlijk naar een azalea van marktplaats kijken, dit moet dan mijn eerste echt bonsai worden na de intratuin boompjes en juniperes als tuinplanten omgebouwde exemplaren. Hier op het forum zijn hier wel foto's van te vinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Je eerste bonsai... 11 jaren 11 maanden geleden #9539

  • René91
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 127
  • Ontvangen bedankjes 5
Waar het bij mij allemaal vandaan komt, is een toevallig verhaal. Ik was naar een tuincentrum geweest om daar een venusvliegenvanger (vleesetende plant) te kopen. Ik ben rustig rond gaan kijken daar en toen zag ik een bonsai boom staan. Ik vond hem heel mooi maar hier kwam ik niet voor. Nadat ik de venus had gekocht en naar huis reed bleef het kriebelen, ik wilde meer weten over de bonsai.

Dus ik een boek besteld en ben gaan lezen. Ook op het forum ben ik zeer veel topics mee gaan lezen. Uiteindelijk heb ik mijn eerste boompje gekocht; een liguster (zie avatar).
Sindsdien kijk ik overal of ik Bonsai zie en ben zelfs begonnen met zaailingen. Ondertussen houdt ik het forum goed in de gaten en lees ik in mijn vrije tijd van alles over deze leuke hobby!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Je eerste bonsai... 11 jaren 11 maanden geleden #9549

  • Matje
  • Matje's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Leuk hotel, kijk eens op de foto wat hier groeit, mijn vingers jeuken om er aan te beginnen haha
Staat het hier vol mee

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren