Onderwerp:

leeftijd van hobby 11 jaren 1 maand geleden #17446

  • jellecorolla
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 1
Maar eh Jellecorolla, hoe oud ben je zelf dan?[/quote]


haha ik zelf ben 27 dus zal ook nog net een mooi volwassen boom mee kunnen maken .

maar het is inderdaad onzin om dat te roepen , ik zelf heb tegenwoordig het idee dat je stoned buiten moet hangen en 60 keer met een brommer door de zelfde straat moet rijden dat je dan de man bent . en dat zijn naar mijn mening ook de jongens die zulke opmerkingen maken . ( sorry voor de jongens hier op het forum die ook zo leven )

zelf heb ik daar toch echt ....... aan en geniet van die dingen die zo mooi zijn om te zien groeie , bloeien enzo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

leeftijd van hobby 11 jaren 1 maand geleden #17447

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Ik ben begonnen toen ik een jaar of 14/16 was maar toen was er geen internet.
En wat boeken betreft ook niet echt veel kunnen vinden toen, dus bomen gekocht en de eerste winter alle bomen weer dood en ga zo maar door.
Toen gestopt omdat ik dacht dat gaat nooit lukken en het kosten een berg geld.
Nu ben ik weer begonnen naar heel wat uurtjes dagen en maanden lezen op internet.
En ben 41 jaar nu ga ik zelf proberen van oude bomen wat te maken.

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

leeftijd van hobby 11 jaren 1 maand geleden #17476

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
De bonsaihobby (lees: de liefde voor de kleine boom) in niet aan leeftijd gebonden, maar dat is eigenlijk geen enkele hobby!
Het plezier en de voldoening die je aan welke hobby dan ook beleeft is het allerbelangrijkst. :cheer:
Maar eigenlijk wil ik bonsai niet eens meer hobby noemen, door de jaren heen is het meer een soort van levenstijl geworden.
En wat betreft leeftijd, bij mij in het dorp woont een grote fuchsiakweker, een man van ruim 80 jaar die al z'n halve leven samen met zijn vrouw bezig is met het kweken van zo'n 4000 fuchsia cultivars.
Ik vraag hem wel eens hoe lang hij nog met z'n liefhebberij door wil gaan en altijd is het antwoord, "Zolang ik er nog plezier aan heb heb het lijf wil nog, ga ik ermee door".
Leeftijd maakt in een hobby dus eigenlijk helemaal niks uit zolang het plezier er in hebben maar de boventoon voert.
Mijn (mini)hosta's, dahlia's en fuchsia's geven wat dat betreft mij veel voldoening, maar op nr.1 natuurlijk bonsai en sinds kort ook H0-modelspoor.
En leeftijd?, ach eigenlijk niet zo belangrijk. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

leeftijd van hobby 11 jaren 4 weken geleden #18259

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29

jellecorolla schreef : ik zelf heb tegenwoordig het idee dat je stoned buiten moet hangen en 60 keer met een brommer door de zelfde straat moet rijden dat je dan de man bent . en dat zijn naar mijn mening ook de jongens die zulke opmerkingen maken .


Meestal noemen ze dit de sjonnies en anita's :silly: En zijn meestal ook niet echt geinterreseerd in dingen die leven behalve dan idd wat je zegt hun wietplanten. En als hun scooter nog rijd en anita's aantrekken is het wel goed voor de meeste jeugd van tegenwoordig.

En wat de meeste hier ook zeggen de bonsai is een hobby cq levensstijl die iedereen die er interesse in heeft kan beoefenen.

Zelf ben ik 29 ( :ohmy: bijna 30) en ben er ook nog maar sinds vorig jaar september mee begonnen.
Tot nu toe bevalt het me goed en is ook voor mij rustgevend. Ik vind het voornamelijk mooi om te zien hoe de bomen leven en de natuur die erin zit.
Ook ben ik van mening dat dit niks met leeftijd te maken heeft maar voornamelijk de interesse van de persoon in kwestie.

Greetzz Lady Erebus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by LadyErebus.

leeftijd van hobby 10 jaren 11 maanden geleden #21004

  • MarloesRixt
  • MarloesRixt's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 27
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik ben op mijn 19e rustig begonnen, nu ben ik bijna 22 en steeds serieuzer, nog flink wat jaren te gaan dus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

leeftijd van hobby 10 jaren 11 maanden geleden #21006

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
leeftijd is idd niet belangrijk zeker niet bij deze hobby, Al heb je natuurlijk wel wat voordelen als je jong begint.
Kennis overdracht van ouderen ervaren mede hobbyisten.
Soepelere vingers
En idd je kan er veel meer jaren van genieten en je bomen zien ontwikkelen.

Ben zelf 34 ben 2 jaar geleden gestart en hoop het nog HEEL VEEL jaren vol te houden.
Gaaf als je dan 80 bent en nog steeds wat van je eerste bomen hebt! :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

leeftijd van hobby 10 jaren 11 maanden geleden #21007

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
ben zelf op me 16e echt mezelf gaan verdiepen in een aantal dingen, japan (kaligrafie japans, bonsai en het land) en sneakers... nou heb ik de pecht dat bonsai en sneakers niet echt gelijk de 2 goedkoopste hobbys zijn.. maar sinds kort (ben nu 21) hou ik me weer echt veel bezig met bonsai, heb al wat boeken gelezen en kijk altijd op youtube naar vele filmpjes en natuurlijk hier op het forum (waar je toch wel het meest leert) aangezien iedereen ervaringen heeft met bepaalde dingen en daar kun je elkaar echt goed mee helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

leeftijd van hobby 10 jaren 11 maanden geleden #21010

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
heb je geen koi's dan?? :ohmy: :ohmy: :silly:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

leeftijd van hobby 10 jaren 11 maanden geleden #21073

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
39, 3 jaar bezig met prutsen, langzaam op weg dingen te leren. Tot nog toe vermaak ik me prima. Mijn buren zagen mijn kleine Japanse esdoorn aan voor een weedplant en dachten aanvankelijk dus dat ik marihuana op mijn balkon aan het verbouwen was... :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Tiger313. Reden: Grrr @ typos!

leeftijd van hobby 10 jaren 11 maanden geleden #21075

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Begonnen als kleine kid, wellicht rond mijn 12e. Boekje gekregen van mijn ouders. Boompjes dood na de eerste zomer. Compleet gedesillusioneerd gestopt met bonsai, maar wel met planten bezig gebleven (Bijbaantjes als tuinen van buren bijhouden, 2 jaar lang zaterdagen & vakanties bij een lokaal tuincentrum gewerkt etc), nu bioloog & jaren onderzoek gedaan naar plantenfysiologie.

Inmiddels en sinds 2009 langzaam aan het opbouwen van bonsai, waarbij 2009 en 2010 vooral zaten in het inlezen en met een paar plantjes spelen en sinds 2011 op wat grotere schaal pre-bonsai materiaal opkweken. Merk wel dat hoewel het laten groeien & overleven van planten absoluut geen enkel probleem is, de artistieke kant van bonsai wel een uitdaging is.

Ik ben overigens meer van het type: Lelijke struik of zaailing op laten groeien tot bonsai, ipv voorgevormde boompjes kopen & onderhouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren