Onderwerp:

voorstellen 9 jaren 3 maanden geleden #36332

  • JoséGeelhoed
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,
Even voorstellen: ik ben José Geelhoed, vrouw, vijftiger en al jaren onder de indruk van bonsai's. Maar ondanks het nodige inlezen nog absoluut onervaren met bonsai's kweken. Daar hoop ik nu verandering in te brengen door lid van het forum te worden en adviezen te krijgen, zodat het ook mij zal lukken een mooie bonsai te kweken. Dat het een geduldwerkje is weet ik, maar ik heb de tijd...

Het eerste project zal niet direct het gemakkelijkst zijn, maar is wel iets dat ik graag wil proberen: een eik uit eigen tuin kweken tot bonsai. Overal staan jonge eikjes en de grond is bezaaid met eikels.
Maar nu: beginnen met een ontkiemende eikel, een nog dichte eikel of met een jong boompje? Hier gaat het licht eigenlijk al uit :blush:

Iemand die deze leek op weg wil helpen? Bij voorbaat dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

voorstellen 9 jaren 3 maanden geleden #36333

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Welkom José
En natuurlijk willen we je op weg helpen. De meningen zijn verdeeld over hoe te beginnen.
Er zijn mensen die met al oudere bomen beginnen die al de nodige training hebben gehad.
Maar dat is relatief kostbaar.
En er zijn er die met jonge bomen of zaailingen beginnen of zelf zaaien.
Je zal begrijpen dat het laatste heel veel tijd vraagt maar het kost niks.

Als ik jou was zou ik beginnen met een jong boompje (als je toch kan kiezen)
Daar kun je dan lekker mee experimenteren.
Misschien kan je er meer dan één uitgraven en eens kijken wat verschillende manieren van snoeien doen.

Bij de eik moet je wel rekening houden met meeldauw in de zomer.
En je moet je jonge bomen natuurlijk niet gelijk in bonsaischalen zetten maar gewoon in wat ruimere ondiepe potten.
Ik ben benieuwd naar wat je gaat doen.

Veel plezier met de eiken.

Gr Ria

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts