Onderwerp:

Even voorstellen 8 jaren 9 maanden geleden #41105

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25
Hallo allemaal,

Ik lees al een aantal jaartjes mee op de site van bonsaiempire dus het begon nu langzamerhand wel eens tijd te worden om mij ook aan te melden op het forum.

Korte introductie; Ik ben Christian de Vries, 22jaar en woonachtig in Akersloot. Ik ben toen ik een jaartje of 10 was geïnteresseerd geraakt in de mooie wereld van bonsai dit kwam mede omdat mijn vader hovenier was. Op die manier was ik veel in aanraking met groen, maar toen ik eens met mijn vader naar een beurs ging wat ging over van alles en nog wat over tuinaanleg, onderhoud, groen en machines was er dus ook iemand druk bezig met een workshop bonsai. Ik heb hier mijn eerste boompje gekocht, kan me nog ergens herinneren dat het een juniperus soort is geweest, maar dit maakt het verder niet heel erg interessant.
Ik ben hierna al snel in aanraking gekomen met een man, Arie van Nieuwaal. Deze man heeft me veel verteld en laten zien over bonsai's en is iemand die me nog steeds inspireert met al zijn prachtige bomen die hij in al die jaren heeft gevormd.
Door school en helaas ook veel nederlagen in de hobby mede, omdat ik nog niet heel erg kundig was op het gebied van bonsai is er toen veel gesneuveld.

Nu na jaren inactief bezig te zijn met de hobby wil ik het weer nieuw leven inblazen en ben ik veel wezen leren door te lezen, ik heb de allereerste jaargangen van bonsaifocus en international bonsai weer van zolder gehaald. Verder heb ik twee bomen staan op dit moment, een Malus en Contoneaster, de malus is nog afkomstig van Arie en heeft hij ooit geschonken aan mij en deze verdiend het dan ook om weer in top staat te worden hersteld. In een storm is deze ooit voor 2/3 afgebroken, omdat er iets is op viel en daardoor een stuk kleiner werd.

Ik wil me vanaf begin volgend jaar gaan aanmelden bij een bonsai vereniging in Haarlem om meer mensen te ontmoeten die zich met de hobby bezig houden en in alle topics die ik open zijn jullie meningen natuurlijk van harte welkom!

Hier een paar foto's van mijn kleine contoneaster. Foto's zijn binnen genomen, omdat ik enkele uitlopers heb terug gesnoeid. Ik hoop dat ik in de komende jaren het loof kan nog meer kan verfijnen en met name aan de onderzijde. Het boompje is nu een kleine 11,5cm hoog vanaf de rand van de pot.












Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts