Onderwerp:

Voorstellen 8 jaren 5 maanden geleden #42859

  • Diane Thora
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag allemaal

Mijn naam is Diane en woon in Belgisch Limburg in de buurt van Hasselt. Ik ben een volslagen leek in de bonsaiwereld en heb me lid gemaakt om zoveel mogelijk te leren er over...

Mijn eerste vraag gaat over de larix. Ik heb een driestam van ongeveer 9O cm (heb nog geen foto's). Kan ik deze vormen (door snoei en bedraden) na het vallen van de naalden of wacht ik hiermee beter tot vlak voor het opnieuw uitlopen?

Ik heb me ingeschreven voor bonsailessen die in het voorjaar gaan starten. Ik wil het bedraden goed onder de knie krijgen omdat dit voor mij een ietsiepietse moeilijker ligt dan gewoonlijk (met één hand en 2 vingers, de andere vingers doen het niet), beetje langer oefenen ;)

Heeft iemand al een bonsailarix gezien waar een gele ringboleet bijgroeide?

Als ik alles wat beter beheers van technieken en zo, dan wil ik mij vooral uitleven in het maken van landschappen die mij aangesproken hebben onderweg. Daarvoor heb ik al een voorraadje jonge boompjes en stekken. Voor de grotere bomen moet ik eerst nog veel leren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voorstellen 8 jaren 5 maanden geleden #42863

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Welkom bij de hobby,

Als je toch ingeschreven bent voor lessen zou ik adviseren om uw bomen mee te nemen naar die lessen en daar de correcte manier van bedraden toe te passen, nog even geduld dus B)
Succes alvast!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voorstellen 8 jaren 5 maanden geleden #42864

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54
Hoi Diane,